برنامه‌های بانک مرکزی برای دور زدن تحریم‌ها

سه شنبه ، ۱۵ آبان ۱۳۹۷-۱۳:۲۳
Cinque Terre

رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن اعلام برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها، تاکید کرد که مدیران عامل بانک‌ها تمهیدات خاصی برای تامین سرمایه در گردش تولید به‌ نحوی که پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز باشد را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در جلسه دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها، با اشاره به فعالیت کارگروه مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی که از اول مهر ماه تشکیل شده است، از مدیران عامل دعوت کرد که برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در اختیار این کارگروه قرار دهند. ضمن اینکه به اقتضا به این جلسه دعوت خواهند شد.

 رئیس‌کل بانک مرکزی از مدیران عامل خواست تمهیدات خاص برای مدیریت بانک، به‌خصوص تامین سرمایه در گردش بخش تولید کشور و اختصاص منابع لازم به‌ نحوی که پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز باشد را انجام دهند.

همتی همچنین بر مساعدت در تسهیل واردات و صادرات فعالان اقتصادی تاکید کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی با اشاره به تحریم‌های شکست‌خورده آمریکا علیه نظام بانکی، این موضوع را نشان اهمیت نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور و تسهیل تجارت خارجی دانست و برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها و تداوم خنثی‌سازی فشار آمریکا را اعلام کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه ضمن تشریح اقدامات بانک مرکزی در زمینه مقابله با تحریم‌ها از بانک‌های کشور خواست فراتر از گذشته با تمام توان و بکارگیری تجارب خود در دور قبلی تحریم‌ها نسبت به حفظ و تقویت روند تجارت خارجی و انتقالات مالی اقدام کنند.

همتی ضمن تشکر از شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و اعتماد آنها در اعطای اختیارات لازم به بانک مرکزی، ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت خصوصاً وزارت امور اقتصادی و دارایی موضوع مهم و حساس اصلاح نظام بانکی را با تدبیر و احتیاط و به نحو اطمینان‌بخش پیش ببرد.

وی تاکید کرد حل مشکل ناترازی و ساختار مالی نظام بانکی که در طول سال‌های متوالی شکل گرفته است نیاز به تدبیر و حل آن در طول زمان دارد و ابراز امیدواری کرد با همکاری خود بانک‌ها بتوان آن را به سامان رساند.

انتهای پیام


افق متال فاین الکتریک کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری