شاخص بورس با رشد 1500 واحدی به کانال 182 هزار واحدی بازگشت

دوشنبه ، ۲۱ آبان ۱۳۹۷-۱۴:۲۰
Cinque Terre


به گزارش ایرنا، بازار بورس که در هفته های اخیر وارد مرحله اصلاح شده، نوسان های زیادی را تجربه کرده است به طوری که شاخص کل در دامنه 179 هزار تا 190 هزار واحد در حال فراز و نشیب است.
با تکمیل روند اصلاح، تعادل برقرار می شود و شاخص کل دوباره روند صعودی را از سر می گیرد.
در معاملات امروز 2 میلیارد و 462 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و 588 میلیارد ریال در 159 هزار و 706 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 449 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 301 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 212 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور یک هزار و 814 واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور، یک هزار و 222 واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز 2 هزار و 659 واحد رشد کرد.
در معاملات امروز نمادهای تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و خساپا (سایپا) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

** صنایع جذاب بورسی
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 697 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 175 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش 737 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 617 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه فرآورده های نفتی با دادوستدی به ارزش 459 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.
گروه فلزات اساسی نیز با معاملاتی به ارزش 348 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

** رشد فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز 25 واحد بالا رفت و در جایگاه یک هزار و 986 واحدی قرار گرفت.
در بازار فرابورس، بیش از 677 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و 858 میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، مارون (پتروشیمی مارون)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب)، شراز (پالایش نفت شیراز)، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بر جای گذاشتند.


افق متال فاین الکتریک کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری