ادامه روند مثبت در بورس/ ۳ میلیارد سهم معامله شد

سه شنبه ، ۲۲ آبان ۱۳۹۷-۱۴:۴۸
Cinque Terre

بورس اوراق بهادار تهران امروز شاهد رشد شاخص به رهبری پتروشیمی‌ها و برخی از فلزی‌ها بود. معامله‌گران بازار سرمایه امروز بیش از سه میلیارد سهم و اوراق مالی در بورس و ۸۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی در فرابورس معامله کردند.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و توانست تا تراز ۱۸۳ هزار و ۲۱۲ واحدی بالا برود. همچنین شاخص کل هم وزن ۱۹۲ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۸ هزار و ۶۷۴ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۱۰۹۲ واحد تا تراز ۱۹۳ هزار و ۴۰۴ واحدی افزایش یافت و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۶۵۶ و ۲۳۸۲ واحد رشد کرد.

امروز شرکت‌هایی در گروه فلزی، پتروشیمی و بانکی بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص‌های بازار داشته‌اند که از جمله آن می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و بانک تجارت اشاره کرد.

بیشترین تاثیر مثبت را فولاد مبارکه اصفهان با تاثیر ۱۲۲ واحد روی شاخص داشت. از طرف دیگر گروه مبنا پتروشیمی جم و پالایش نفت تبریز نیز هر یک به ترتیب ۴۳، ۳۹ و ۲۳ واحد تاثیر منفی روی نماگرهای بازار داشتند.

در گروه فلزات اساسی بیشتر سهم‌ها رشد کمتر از یک درصد را تجربه کرده‌اند و تعدادی از نمادهای این گروه نیز کمتر از دو درصد افت قیمت را دیدند. در این گروه ۹۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین امروز بانکی‌ها جز گروهی بود که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در این گروه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سهم به حجم حدود یک میلیارد مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین خودرویی‌ها و فلزات اساسی دیگر گروه‌هایی بودند که پس از بانکی‌ها ارزش بالایی را به خود اختصاص دادند.

در گروه محصولات شیمایی نیز اغلب سهم‌ها کمتر از ۱.۵ درصد نوسان قیمت را تجربه کردند و معدود نمادهایی از جمله تولیدات پتروشیمی قاعد بصیر که در به تازگی در بازار دوم فرابورس ایران پذیرفته شده است، توانستند بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کنند.

علاوه بر این در گروه استخراج کالاهای فلزی نیز شاهد رشد آرام قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به طوری که در تعدادی از سهم‌های این گروه قیمت‌ها کمتر از دو درصد رشد داشته است. ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۸۷۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۳.۳ میلیارد تومان را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار از رقم ۱۸۰ هزار نوبت فراتر رفت.

آیفکس نیز امروز ۷.۵ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۹۹۳ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۴۱۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به رقم ۸۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

انتهای پیام


افق متال فاین الکتریک کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری