کاهش قیمت طلا و سکه در معاملات امروز

دوشنبه ، ۲۸ آبان ۱۳۹۷-۱۷:۵۲
Cinque Terre

به گزارش لایودیتا قیمت طلا و سکه در بازار امروز روندی کاهشی داشت که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، تلاش بانک مرکزی برای تامین نیاز ارزی بازار و همچنین کاهش تقاضا برای طلا و سکه به دلیل وجود انتظار ارزانی در آینده نزدیک، از عوامل اصلی این کاهش قیمت بوده است.

عصرامروز(ساعت 17 روز دوشنبه 28 آبان) قیمت هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی 4 میلیون و 100 هزار تومان معامله شده است که نسبت به روز قبل حدود یکصد و پنجاه هزار تومان کاهش داشته است.

همچنین نیم سکه دو میلیون و 100 هزار تومان،‌ ربع سکه یک میلیون و 200 هزار تومان و سکه گرمی ۶۶۵ هزار تومان در بازار قیمت دارد.

هر مثقال طلا نیز روندی کاهشی داشته است به‌گونه‌ای که هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و 626 هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز 375 هزار تومان فروخته می‌شود.

محمدولی در رابطه با علت کاهش قیمت‌ها اینگونه توضیح داد که بانک مرکزی تلاش می‌کند تا تقاضای بازار را تامین کند و قیمت را به کنترل خود درآورد و از سوی دیگر نیز این روزها تقاضا در بازار به دلیل وجود انتظار کاهش قیمت‌ها، کمتر شده است و همین مسئله سبب شده تا قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود بگیرد.

وی آینده بازار را اینگونه پیش‌بینی کرد که اگر مدیریت و سیاست‌گذاری اقتصادی در بازار ارز به همین منوال اعمال شود و ادامه یابد، آرامش بیشتری بر بازار حاکم خواهد شد و امیدواریم که در آینده نزدیک به جایی برسیم که مردم به راحتی قدرت تصمیم‌گیری را در این بازار داشته باشند.



افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری