کاهش ۴ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

جمعه ، ۲ آذر ۱۳۹۷-۲۲:۱۷
Cinque Terre

به گزارش لایودیتا از کیتکو، در معاملات روز جمعه بازار جهانی، هر اونس طلا ۱۲۲۲.۵ دلار قیمت گذاری شد که نسبت به دیروز ۰.۳۵ درصد کاهش داشته است.

قیمت کنونی در مقایسه متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۱۰.۷ دلار و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۶۸.۱ دلار معادل ۵.۲ درصد پایین‌تر بوده است.

نقره نیز ۱۹ سنت کاهش یافت و ۱۴.۲۸ دلار در هر اونس به فروش رسید. پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب ۴ و ۹ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده و ۸۴۲ و ۱۱۳۰ دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شدند. 

به گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا از کاهش بیشتر قیمت طلا جلوگیری کرده است و علی رغم روند کاهشی امروز شاهد دومین هفته افزایش نسبی قیمت طلا در بازار هستیم. هفته گذشته قیمت طلا یک درصد افزایش یافت.

قرار است در ماه دسامبر سال جاری بانک مرکزی فدرال آمریکا نرخ بهره در این کشور را برای چهارمین بار طی ۱۲ ماه گذشته افزایش دهد اما سرمایه‌گذاران نگران آن هستند که آیا بانک مرکزی آمریکا می‌تواند سال آینده نیز به روند افزایش نرخ بهره بدون آنکه اقتصادی این کشور را تحت تأثیر منفی قرار دهد،‌ ادامه دهد؟


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری