حباب قیمت ارز زیاد است/کاهش نرخ ارز در بلند مدت

چهارشنبه ، ۷ آذر ۱۳۹۷-۱۵:۳۸
Cinque Terre

به گزارش لایودیتا، میرشجاعیان حسینی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص نرخ ارز اظهار داشت: در کوتاه مدت یک افزایش نرخ ارز داشتیم که دارای نوسان بود. با تغییرات کوچک شدت این نوسان گرفته شد و مسیر کاهشی را طی کرد.

معاون اقتصادی وزیر امور  اقتصادی و دارایی افزود: البته اگرچه هم اکنون نیز نرخ ارز حباب زیادی دارد اما امیدواریم مسیر کاهشی را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه تمام دنیا به خرید و فروش ارز در کوچه و بازار که به صورت غیرقانونی انجام می شود، حساسیت دارند، اظهار داشت: این مسائل باید کنترل شود و لازم است با پایداری در سیاست ها، به شفافیت بازار ارز کمک کنیم.

میرشجاعیان تصریح کرد: از مجموع تجاری کشور خواهش داریم که به حوزه ارز کشور کمک کنند، ارزی که ناشی از صادرات است باید به کشور بازگردد.

وی افزود: جنگ اقتصادی صرفاٌ جنگ دولت نیست بلکه کل ملت را تحت تأثیر قرار داده است.

میرشجاعیان اظهار داشت: به هر حال در این چند وقت اخیر با سیاست های بانک مرکزی، جلوی نوسان نرخ ارز گرفته شد و نرخ در حال طی کردن مسیر نزولی است.

معاون وزیر  اقتصادی همچنین در خصوص تغییر قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین، گفت: هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است. باید زمان بگذرد تا در این زمینه به جمع بندی برسیم.

میر شجاعیان یادآور شد: قرار است میزان مصارف افراد کنترل شود اما اگر از این سیاست، پاسخی نگیریم، قاعدتاً یک سیاست ترکیبی باید صورت گیرد تا کمترین فشار را به مردم وارد کند وجلوی مصرف زیاد و قاچاق نیز گرفته شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بودجه در مرحله تدوین پیشنهادات است و پس از بررسی در مجلس در رابطه با بنزین تصمیم گیری خواهد شد.

معاون وزیر اقتصادی همچنین در خصوص بودجه ۹۸، خاطرنشان کرد: قطعاً کاهش درآمد نفتی ما را تحت فشار می گذارد از این رو اولویت ما تأمین منابع بودجه است اما این مسئله نباید به بخش رسمی اقتصاد و مالیات دهندگان فشار وارد کند.

وی افزود: مهار تورم ، اولویت دیگر ما است اما به هرحال می دانیم شوکی که از جانب تحریم به کشور وارد شده شوک بزرگی بود که تلاش داریم این مسئله را کنترل کنیم.

میرشجاعیان گفت: تورم مهر و آبان نشان می دهد که شدت افزایش تورم کنترل شده اما باید در بلندمدت بیشتر کنترل شود.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری