جهانگیری: سهم درآمد نفت در بودجه 98 بیشتر از 25 درصد نیست

سه شنبه ، ۱۳ آذر ۱۳۹۷-۱۳:۱۳
Cinque Terre

 معاون اول رئیس جمهور امروز در همایش بیمه و توسعه گفت: صنعت بیمه باید به سمتی برود که بتواند خدمات بیشتر و با سرعت بالاتر و تسهیلات بهتر در اختیار مردم قرار دهد.
وی با بیان اینکه امروز فشارهای دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده تا سایر زیرساخت‌ها نیز آسیب ببینند؛ گفت: ابتدا باید اقتصاد مقتدری را رقم بزنیم که در آن رشد مناسب سرمایه گذاری و استفاده از این منابع خارجی انجام شود.
وی افزود: در منطقه پرآشوب خاورمیانه اقتدار ایران حیاتی است و اگر امروز اقتدار ایران به چالش کشیده شود و با مشکلاتی مواجه شود منطقه خاورمیانه و خلیج فارس دچار آشوب‌ها و بحران‌هایی می‌شود که دنیا به سادگی نمی تواند از کناراش بگذرد.
جهانگیری تاکید کرد: حضور ایران مقتدر در منطقه و خلیج فارس می تواند به ثبات منطقه کمک بزرگی کند.
وی یکی از چالش‌های کشور را بحث بیکاری به ویژه در بین تحصیل‌کردگان دانست و گفت: برای تعداد زیادی از جوانانی که در سن اشتغال و ایجاد ثروت هستند، نتوانستیم کار ایجاد کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ثبات اقتصادی پیش نیاز توسعه است گفت: برای ایجاد ثبات صنعت بیمه ،بورس و بانک سه محور اصلی هستند که می‌توانند دولت را در انجام و اجرای سیاست هایش کمک کنند.
وی با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران گفت: این بار آمریکایی ها دست به حرکت عجیبی زدند که آبروی آنها را در سطح بین‌المللی دچار مشکل کرد.
وی افزود: آمریکا که مدعی پیگیری قوانین بین المللی و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است برخلاف مصوبات شورای امنیت از برجام خارج شده و ایران را تحریم ظالمانه کرده است.
وی با بیان اینکه آمریکا جنگ اقتصادی روانی و رسانه ای علیه ایران آغاز کرده گفت: تاکنون از نظر اخلاقی و سیاسی ملت ایران برنده این شرایط بوده و غیر از رژیم صهیونیستی و یکی دو دولت غیر مردمی در منطقه کسی نیست که بگوید ایران تخلف کرده است.
وی با بیان اینکه امروز چالش اصلی کشور مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا و اداره زندگی مردم در این شرایط است گفت: آمریکا به تنهایی در برابر جامعه جهانی ایستاده و یکجانبه گرایی ترسناکی را آغاز کرده است که اگر جلوی این اقدام آمریکا گرفته نشود می‌تواند به استقلال همه کشورهای جهان آسیب بزند.
وی گفت: تحریم ها بیشترین تاثیر را بر بیماران، سالمندان، کودکان و اقشار ضعیف دارد و هر حرفی غیر از این دروغ است.
وی انسجام در کشور را پیش نیاز مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: مدیران و فعالان اقتصادی باید در دوره فشارهای تحریمی به صورت تمام وقت و با برنامه‌ریزی در صحنه باشند و مدیری که مدیر کم انگیزه است و فعال اقتصادی منفعت طلب نمی تواند عنصر تاثیرگذاری برای کشورش باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت هایی در کشور برای عبور از بحران وجود دارد گفت: در سیاست‌های اصلی ما کاهش اتکا به نفت در برنامه ها در دستور کار بوده است، و در بودجه 98 نیز دولت سعی کرد در موقع مقرر لایحه را به مجلس بفرستد که این پیامی به داخل و خارج بود که ما می‌توانیم بودجه را با درآمدی مطمئن تنظیم کنیم.
وی گفت: ایران کشوری نیست که بشود آن را محاصره کرد زیرا با 15 کشور همسایه سواحل دریای و اتصال ریلی از چین تا اروپا دارد و ارتباط جاده ای گسترده ای برخوردار است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی از شرکت ها به خاطر تحریم ایران را ترک کرده اند گفت: یکی از وظایف اصلی صنعت بیمه این است که طوری عمل کند تا هیچ بخشی از کمبود بیمه آسیب نبیند.
وی در خصوص بیمه‌های اتکایی برای کشتی‌ها و نفتکش‌ها افزود: ما به صنعت بیمه اطمینان می‌دهیم که دولت در کنار شماست و برای دولت اختصاص چند میلیارد دلار برای کمک به یک مجموعه کار دشواری نیست.
وی گفت: در گذشته نیز صنعت بیمه در این زمینه تجربه خوبی دارد و هم اکنون نیز انتظار این است که در بحث حمل و نقل مشکلی نداشته باشیم.
وی به اهمیت بحث فناوری‌های اطلاعات و صنعت دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: فناوری اطلاعات می‌تواند در این صنعت تحول بزرگی ایجاد کند.
وی با اشاره به فعالیت استارتاپ ها به عنوان یک واقعیت قابل توجه در کشور افزود: این حوزه در بیمه هم می تواند به یکی از بازیگران اصلی این صنعت تبدیل می شود.
جهانگیری گفت: یکی از انتظارات جدی از صنعت بیمه این است که از بزرگ‌ترین سرمایه اش که اعتماد مردم است حفاظت و حراست کند و با فرهنگ سازی به مردم این اطمینان را بدهد که بیمه مهمترین پشتوانه آنها است.
وی افزود: در خصوص بازار سرمایه نیز بیمه می‌تواند با پوشش ریسک به ویژه برای کسانی که با سرمایه های خود وارد این بازار می‌شوند به بازار سرمایه کمک کند.
وی گفت: همچنین کسانی که با ارزهای خارجی سر و کار دارند می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و یا در خصوص بحث های کشاورزی که با مشکلاتی مثل سیل، خشکسالی و آفت مواجه هستند، صندوق بیمه فعالیت های کشاورزی می تواند به آنها کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور در مورد لایحه بودجه 98 گفت: بعید است سهم درآمد نفت در بودجه سال آینده بیش از 25 درصد باشد.



افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری