پایان فعالیت دلالان ارز و سکه پس از ۳۰سال/ بازداشت 93 دلال با حساب‌ نجومی

سه شنبه ، ۱۳ آذر ۱۳۹۷-۱۳:۳۵
Cinque Terre

رییس پلیس پایتخت از پایان کار دلالان سکه و ارز در خیابان های منوچهری، فردوسی و چهارراه استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای نوزدهمین مرحله از طرح رعد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز پایان کار دلالان خیابانی ارز و سکه است، چراکه با اقدامات پلیس پس از ۳۰ سال دلالان از چهار راه استانبول، خیابان منوچهری و فردوسی جمع آوری شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح برخورد با دلالان سکه و ارز بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد توسط پلیس دستگیر شدند، گفت: از این تعداد ۹۳ نفر از دلالان که حساب‌های نجومی هم داشتند به زندان افتاده اند و البته اقدامات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به نظارت پلیس بر صرافی ها نیز گفت: در چند روز گذشته ۶۰ صرافی غیرمجاز و فاقد مجوز از سوی بانک مرکزی به پلیس معرفی شده است، ما چند روز به این صرافی ها مهلت دادیم تا نسبت به دریافت مجوز های لازم اقدام کنند و در غیر اینصورت با این صرافی ها برخورد خواهیم کرد. البته بیش از ۱۵۰ صرافی نیز مجاز هستند که پلیس از فعالیت های آنها حمایت می کند.

به گفته رحیمی ، در روزهای اخیر چهار باند جعل ارزهای خارجی نیز شناسایی و از سوی پلیس منهدم شده اند.

واکنش پلیس به حذف طرح زوج و فرد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حذف طرح زوج و فرد از سال آینده اظهار کرد: ما هم این موضوع را مثل دیگر شهروندان از رسانه‌ها متوجه شدیم و البته تعجب کردیم که چرا یک طرح و ایده اولیه به جای طرح در جلسات کارشناسی سر از رسانه ها درآورده است. 

رحیمی تصریح گرد: اگر طرحی وجود داشته باشد، باید در مراجع قانونی بررسی شده و به تصویب برسد و پس از آن اطلاع رسانی کنند تا نگرانی برای مردم ایجاد نشود. ما کمیسیونی تخصصی در این خصوص داریم و اصلی ترین عضو آن هم پلیس است چرا که پلیس وظیفه مدیریت ترافیک را برعهده دارد و حتما نظراتش باید طرح شود، نه اینکه بدون اطلاع پلیس تصمیمی اتخاذ و رسانه ای شود. 

نباید مردم را دو بار جریمه کرد

وی به مسئولان توصیه کرد که حتما قبل از اعلام نظرات و ایده های خود آن را در جلسات کمیسیون تخصصی مطرح کنند و درست نیست که موضوعی کارشناسی نشده اعلام شده و سبب ایجاد نگرانی برای مردم شود.

رحیمی درمورد ارسال پیامک کسر عوارض به شهروندانی که وارد محدوده طرح ترافیک می شوند نیز گفت: خودروهایی که وارد محدوده ترافیک می‌شوند یک بار توسط پلیس اعمال قانون و ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. قانونی هم در شورای شهر برای عوارض خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک شوند، تصویب شده است. من نمی‌دانم که مبنای این قانون چیست و اما باور دارم که برای یک تخلف باید یکبار جریمه صورت بگیرد و نباید مردم را دو بار جریمه کرد. پلیس هم در این میان کار خود را انجام می دهد.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری