دستگیری مدیر شرکت چینی "هوآوی" بازارهای جهانی را غافلگیر کرد

پنجشنبه ، ۱۵ آذر ۱۳۹۷-۲۰:۰۲
Cinque Terre



 

به گزارش بلومبرگ مدیر مالی شرکت چینی "هوآوی" به درخواست آمریکا در کانادا دستگیر شده است.

 دستگیری مدیر و دختر رئیس بنیانگذار شرکت چینی هوآوی بازارهای مالی جهان را غافلگیر کرد. 

شرکت چینی هوآوی نخستین عرضه کنندۀ جهانی تجهیزات شبکۀ ارتباطات و دومین تولیدکنندۀ جهانی تلفن های همراه است و درآمد سالانۀ آن به ٩٢ میلیارد دلار بالغ می شود.

به درخواست ایالات متحد آمریکا و به بهانه سرپیچی از تحریم های ایران، منگ وانزو مدیر مالی  گروه اقتصادی هوآوی در اول دسامبر گذشته در کانادا دستگیر و احتمالاً از سوی این کشور به مقامات قضایی واشنگتن تحویل داده خواهد شد. دستگیری مدیر مالی شرکت هوآوی می تواند جنگ تجاری جاری میان آمریکا و چین را از نو وارد مرحله ای پرتنش بکند.


برخلاف دیگر شرکت های مشابه چینی، شرکت هوآوی عمدۀ فعالیت خود را در خارج از چین انجام می دهد و نقش اول را در شماری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی ایفا می کند.


سرویس های اطلاعاتی آمریکا می گویند که شرکت هوآوی وابسته به دولت چین است و تجهیزات آن می توانند دربرگیرندۀ نرم افزارهای جاسوسی باشند. شرکت چینی تاکنون این اتهامات را رد کرده است. با این حال، تصویب یک قانون جدید در چین تردید دربارۀ وابستگی شرکت هوآوی  به دولت پکن را تقویت کرده است. به موجب این قانون دولت چین می تواند شرکت های این کشور را مجبور به همکاری با خود بکند.


عجالتاً دولت آمریکا از هم اکنون تدابیری برای جلوگیری از دسترسی شرکت چینی هوآوی  به بازار آمریکا اتخاذ کرده است. دولت آمریکا همچنین خریداری تجهیرات شرکت چینی را متوقف ساختهه و حمایت خود را از آن دسته از اپراتورهایی قطع کرده که با شرکت چینی هوآوی همکاری می کنند.          


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری