تداوم صعود قیمت طلا در بازار جهانی

جمعه ، ۷ دی ۱۳۹۷-۱۵:۵۱
Cinque Terre

قیمت طلا روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی و تعطیلی بخشی از دولت آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت و نزدیک به بالاترین قیمت خود در بیش از شش ماه گذشته ایستاد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۷۷.۷۵ دلار رسید و در مسیر ثبت دومین هفته متوالی قرار گرفت. طلا روز چهارشنبه تا مرز ۱۲۷۹.۰۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین حد از ۱۹ ژوئن بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۰.۲ دلار رسید.

برایان لاین - مدیر کل شرکت "گلد سیلورسنترال" در سنگاپور، با اشاره به مشکلات سیاسی و اقتصادی مانند جنگ تجاری آمریکا و چین و تعطیلی قسمتی از دولت آمریکا، اظهار کرد: مردم در مقطع فعلی طلا را تنها دارایی مطمئن می‌بینند.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پس از کاهش ۰.۵ درصدی در شب گذشته، پایین‌تر رفت و به جذابیت طلا نزد سرمایه‌ گذاران غیرآمریکایی افزود.

بازارهای مالی انتظار دارند رشد اقتصاد آمریکا در نتیجه افزایش نرخ‌های بهره در سال آینده آهسته شود. از سوی دیگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرد در حال بررسی دستوری برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات ساخت شرکت‌های ZTE و هواوی چین از سوی شرکت‌های آمریکایی است. این اقدام تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان را تشدید خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز جمعه با دنبال کردن صعود وال استریت، افزایش پیدا کردند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، از ۷۹۰.۰۲ تن در روز چهارشنبه ۰.۳۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۸۷.۶۷ تن در روز پنج شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۵.۲۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۷۹۳.۴۵ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۰.۲۴ دلار رسید. این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود سه درصد رشد قیمت داشته است.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری