افزایش قیمت جهانی طلا در دومین هفته متوالی

شنبه ، ۸ دی ۱۳۹۷-۰۹:۰۰
Cinque Terre

به گزارش لایودیتا به نقل از رویترز، قیمت هر انس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۸۱ دلار رسید. قیمت طلا در این هفته حدود ۲ درصد افزایش داشت. دیروز فلز زرد تا ۱۲۸۲ دلار و ۹ سنت نیز بالا رفت که بالاترین رقم از ۱۹ ژوئن تاکنون بود.

والتر پهوویچ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تضعیف ارزش دلار موجب افزایش شده و نوسانات بازارهای بورس نیز معامله گران را نگران چشم انداز سال ۲۰۱۹ کرده است که این مسئله نیز در رشد موثر بوده است... اما نمی توان انتظار داشت که رشد قیمت ها ادامه یابد، زیرا نقدینگی بالایی در بازار وجود ندارد و معامله گران نمی خواهند در آستانه تعطیلات طولانی سال نو، خرید های عمده ای انجام دهند.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز 0.1 درصد کاهش داشت و با ارزان تر کردن طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیر دلاری استفاده می کنند، موجب افزایش جذابیت فلز زرد شد.

بازارهای بورس جهان در هفته پایانی ۲۰۱۸ شاهد نوسانات شدیدی بوده اند. بازارهای مالی انتظار دارند رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده میلادی به دلیل بالا رفتن نرخ بهره کند شود.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر بازار ارز در موسسه دیلی اف ایکس گفت، تنش های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین احساس عدم قطعیت ناشی از وضعیت برگزیت نیز بر چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهان در سال 2019 اضافه کرده و این ممکن است موجب رشد در سال آینده شود.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری