چرا سکه گران شد؟| محمدولی: بازار قفل شده

پنجشنبه ، ۲۰ دی ۱۳۹۷-۱۹:۲۳
Cinque Terre

آیت محمد ولی در گفت و گو با تسنیم ،‌در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز پنجشنبه اظهار داشت: امروز قیمت ها در بازار طلا و سکه نسبت به دیروز و هفته قبل، افزایش یافته است که این موضوع در کاسبی بازاری ها نیز اثرگذاشته است.

وی با بیان اینکه دادو ستدها در بازار بسیار کم شده است، تصریح کرد: وقتی  التهاباتی ایجاد می شود کسب و کارها دچار رکود می شود؛ بازاری ها در این مواقع می گویند بازار قفل شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ابراز امیدواری کرد که وضعیت بازار مانند روزهای قبل با ثبات نسبی همراه شود و درباره دلایل افزایش قمیت ها در بازار گفت: افزایش و تقاضا برای طلای خام و سکه  به همراه عدم کارآیی مدیریت اقتصادی و تنظیم بازار موجب رشد قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

به گفته محمد ولی، حباب هم اکنون در بازار تهران به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است.

 امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته افزایش داشته است؛ برهمین اساس تا عصر امروز در بازار تهران طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود ۵۰ هزار تومان گران تر از روز چهارشنبه بوده است.

به گزارش لایودیتا، در بازار آزاد هر قطعه یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۹۰ دلار معامله می‌شود.

امروز نرخ ارز نیز افزایشی بود به طوریکه در بازار آزاد ارز نرخ دلار حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ و یورو ۱۳ هزار و ۳۰۰ معامله شدند که بیش از دویست تومان گران تر از روز چهارشنبه می باشد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری