تقویت 536 واحدی شخص کل بورس/اقبال بورس باز ها به گروه سیمان و پالایشگاه

شنبه ، ۲۹ دی ۱۳۹۷-۱۶:۱۷
Cinque Terre

شاخص کل قیمت و بازده نقدی (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 29 دی ماه 97 با افزایش 536 واحدی به رقم 166 هزار و 131 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 159 واحدی عدد 29 هزار و 451  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 542 واحدی به رقم  181 هزار و 399 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 527 واحدی به رقم 123 هزار و 476 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 428 واحدی عدد 325 هزار و 726 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 19 واحدی بر روی رقم دو هزار و سه واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های باپالایش نفت بندر عباس با 203 واحد و پالایش نفت اصفهان با 162 واحد و پتروشیمی پارس با 109 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 326 واحد، بانک ملت با 50 واحد و بانک تجارت با 43 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 530 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 923 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 161 هزار و 631 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بانک سامان، صنایع کشاورزی و کود زنجان، حق تقدم خرید سهام کی‌بی‌سی، تراکتورسازی ایران، شیشه و گاز،‌افست، نوسازی و ساختمان تهران،‌صنایع جوشکار یزد، فرابورس ایران، کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، گروه دارویی البرز، البرز دارو،‌ سبحان‌دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی دکتر عبیدی، تولید نیروی برق دماوند، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان متوقف شدند، امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های فنرسازی زر، پارس سرام به دلیل نوسان بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه 60 دقیقه‌ای برای سفارش‌گیری مواجه بودند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 225 میلیون سهم پارس خودرو به ارزش کمتر از 21.5 میلیارد تومان با معاملات درون  انتقالی میان سهامداران عمده خود مواجه بود. در پتروشیمی مبین نیز کمتر از 13.5 میلیون سهم به ارزش 10 میلیارد تومان معاملات درون‌گروهی را تجربه کرد؛ همچنین کمتر از 13 میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق اعتماد آفرین پارسیان به ارزش کمتر از 30 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت و در پالایش نفت اصفهان نیز کمتر از 12 میلیون سهم به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود؛‌ امروز همچنین 2 میلیارد و 225 میلیون سهم گروه اقتصادی کرمان خودرو به ارزش بیش از 326 میلیارد تومان در بازار معاملات بلوکی میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. 

براساس این گزارش،‌ امروز بازار سهام در حالی شاهد واگذاری سهام در اغلب گروه‌های پیشرو شامل بانک‌ها،‌خودرویی‌ها و برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بود که اقبال برای جمع‌آوری سهام پالایشی‌ها و همچنین سیمانی‌ها در کنار تک‌سهم‌هایی در گروه لیزینگ،‌نیروگاه و تجهیزاتی‌ها باعث شد تا روندی متعادل در معاملات امروز  بازار سهام حاکم شود. تمایلی برای شناسایی بازده از سوی معامله‌گران کوتاه مدت‌نگر در کنار سیگنال‌های اصلاح قیمتی از سوی تکنیکالیست‌ها اصلی‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سهام است. 

این در حالی است که دورنمای مبهم بازارهای جهانی باعث شده تا معامله‌گران بورس کمی دست به عصا حرکت کنند.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری