معدنکاری طلا دوباره رونق گرفت

دوشنبه ، ۱۵ بهمن ۱۳۹۷-۱۳:۰۴
Cinque Terre

به گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگان طلا پس از سال‌ها در حاشیه بودن، ناگهان به داغ ترین موضوع دنیای معدن تبدیل شدند. 
طی بیش از نیم دهه، معدنکاری طلا در یک رکود مانده بود، سرمایه‌گذاران در اقدامی اشتباه طلا را کنار گذاشته بودند و این فلز با قیمت راکد شمش از یاد رفته بود. اما در ماه دسامبر یک معامله بزرگ و شگفت انگیزاین صنعت را زیر و رو کرد. خرید 5.4 میلیارد دلار طلا توسط شرکت بریک گلد از شرکت لندگلد ریسورسز باعث به وجود آمدن یک زنجیره عکس‌العمل شد که طی آن شرکت نیومونت ماینینگ،یک معامله ده میلیارد دلاری با شرکت گلدکورت کانادا در ماه گذشته منعقد کرد. این موضوع که همزمان با افزایش قیمت شمش در اواخر 2018 اتفاق افتاد علاقه به طلا را دوباره بیدار کرد و کل صنعت را به تکاپو انداخت که خریدار بعدی کیست.
مارتین هورگان، مدیر اجرایی توروگلد  گفت:« زمان جالبی برای معدنکار طلا شدن است». وی افزود افزایش دوباره قیمت طلا می‌تواند سرمایه های عمومی را به این بخش بازگرداند . 
در حالی که هزاران مدیر اجرایی، سرمایه‌گذار و بانکدار به شهر کیپ تاون می‌آیند تا در کنفرانس سالانه معدنکاری ایندابا شرکت کنند ،یک مسئله اصلی مورد بحث احتمالا آینده صنعت معدنکاری طلای آفریقای جنوبی است . 
تولید طلای این کشور برای چهاردهمین ماه پیاپی کاهش داشت چون این بخش درگیر فشارهای هزینه، چالش‌های ژئولوژیکی و درگیری‌های شغلی است. شرکت آنگولاگلد آشانتی،بزرگترین تولید کننده که مقرش در ژوهانسبورگ است، در حال خروج از آخرین پروژه های طلای آفریقای جنوبی است . 
سهام طلا هم با جهش قیمت شمش بالا رفته است‌. رونق شگفت انگیز ماه دسامبر طلا تاکنون هم ادامه یافت در حالی که نگرانی در مورد رشد کند اقتصادی و دارایی های سرمایه ای معامله شده در بازار سهام همچنان وجود دارد . 


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری