سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه نزدیک شدند

پنجشنبه ، ۱۸ بهمن ۱۳۹۷-۱۴:۳۸
Cinque Terre

به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، در حالی سهام آسیایی با درخشش سهام استرالیا، به بالاترین سطح ۴ ماهه خود نزدیک شدند، که پس از گزارش ناامیدکننده مشاغل نیوزلند، دلار نیوزلندی سقوط کرد.

حجم معاملات سهام در روز پنج‌شنبه، با تداوم تعطیلی بازارهای چین به علت سال نو و نبود داده‌های اقتصادی مهم و قابل‌توجه، کمتر از روزهای قبل بود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۱ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح خود از اوایل اکتبر تا کنون رسید.

این شاخص به شکل مداوم از اوایل ژانویه تا کنون که فدرال‌رزرو لحن خود را در مورد سیاست‌گذاری مالی خود و افزایش نرخ بهره، تغییر داد، در حال رشد است.

با گمانه‌زنی‌ها در مورد تسهیل سیاست‌گذاری مالی بانک مرکزی استرالیا، شاخص سهام این کشور ۱.۲ درصد جهش کرد. همچنین رییس بانک مرکزی استرالیا در سخنرانی اخیر خود، از مواضع قبلی خود در مورد افزایش نرخ بهره، دور شد.

نیکی ژاپن ۰.۶ درصد افت کرد.

اما گویا حال‌وهوای مثبت بازارهای آسیایی نتوانست به اروپا برسد؛ چراکه داده‌های تاجران این قاره نشان می‌دهد شاخص‌های سهام در مقادیر پایین‌تری کار خود را آغاز کرده‌اند. شاخص فوتسی انگلیس ۰.۲ درصد در ابتدای معاملات افت کرد.

ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز هم، فعلا تا ساعت ۱۱:۵۰ به وقت تهران، ۰.۲ درصد پایین آمده‌اند.

اتفاق مهم بعدی‌ که ممکن است روند بزرگی در بازارها ایجاد کند، پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین خواهد بود که هفته آینده در پکن ادامه پیدا می‌کند.

از سوی دیگر، ترامپ با تکرار خواسته‌های خود در مورد بودجه دیوار مرزی در سخنرانی مهم سالانه خود نشان داد که خطر یک تعطیلی دیگر در دولت، بازارهای آمریکا را تهدید می‌کند.

در بازارهای ارز، بیشترین توجهات به سقوط دلار نیوزلند معطوف شد. ارز نیوزلند پس از این با افت شدید مواجه شد که داده‌ها نشان داده بیکاری، رشد مشاغل و دستمزد، هیچ‌کدام به سطح مورد انتظار نرسیده است.

نرخ برابری کیوی (دلار نیوزلند) در برابر دلار آمریکا، تنها ظرف ۲۴ ساعت، ۲ درصد سقوط کرد و به ۰.۶۷۴۴ رسید.

اوسی (دلار استرالیا) هم تحت تاثیر تغییر موضع بانک مرکزی، ۱.۸ درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد و به نرخ برابری ۰.۷۰۹۸ رسید.

نرخ دلار در برابر ین ژاپن ثابت ماند و در نرخ برابری ۱۰۹.۹۵ معامله شد. همچنین شاخص دلار حالا برای پنجمین روز متوالی رشد کرده و به نرخ ۹۶.۴۴ واحد رسید.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری