نرخ طلا، سکه و ارز در شنبه ۲۷ بهمن / رکورد شکنی نرخ سکه و ارز

شنبه ، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷-۲۳:۵۷
Cinque Terre

قیمت سکه به پشتوانه جهش ۱۸ دلاری طلای جهانی و همچنین افزایش نرخ دلار به بالاترین حد ۳ ماه اخیر رسید. 

به گزارش لایودیتا و به نقل از اتحادیه طلا و جواهر، در نخستین روز هفته نرخ سکه طرح جدید با ۸۰ هزار تومان افزایش به رقم ۴ میلیون ۳۴۰ هزار تومان رسید که آخرین بار در اواسط آبان در این محدوده معامله شده بود. در بازار ارز نیز، نرخ دلار صرافی بانکی پس از چند ماه مجددا وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد.

در بازار امروز (شنبه) قیمت طلا نیز روند افزایشی داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با بیش از ۱۱ هزار تومان افزایش به  ۳۸۹ هزار تومان رسید.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۷۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی در روز جمعه با ۱۸ دلار افزایش به ۱۳۲۱.۹ دلار رسیده است.

در همین راستا در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند روند افزایشی قیمت جهانی طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.

شماری از تحلیلگران و معامله‌گران به انتظارات برای توقف روند صعودی اخیر دلار آمریکا اشاره کردند که به نفع طلا خواهد بود و کمک می‌کند قیمت این فلز ارزشمند بالاتر رود. سایرین نیز بهبود عوامل فنی را دلیل پیش‌بینی خود برای رشد قیمت طلا ذکر کردند.

نرخ دلار در بانکها

بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۴۹۸ تومان از مردم می‌خرند و قیمت خرید یورو را نیز ۱۲ هزار و ۹۸۶ تومان اعلام کرده‌اند.

شعب ارزی بانک‌ها همچنین هر پوند انگلیس را امروز ۱۴ هزار و ۸۲۸ تومان خریداری می‌کنند.

نرخ دلار در صرافی‌ها در کانال ۱۲ هزار

این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ خرید هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار تومان و قیمت فروش آن ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان است که ۲۵۰ تومان گران تر از روز پنجشنبه می باشد. لازم به ذکر است که نرخ فروش دلار در صرافی ها در ساعاتی از معاملات امروز به رقم ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان نیز رسید. 

از سوی دیگر نرخ خرید یورو در این صرافی‌ها امروز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

همچنین شعب ارزی بانک‌های عامل، ارز مسافرتی را در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران می‌توانند تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت کنند که نرخ این ارز امروز در بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۳۹ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۴ هزار تومان می‌رسد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری