قیمت نفت بیش از ۱.۵ درصد جهش کرد / پیش بینی نفت 70 دلاری

سه شنبه ، ۲۱ اسفند ۱۳۹۷-۰۹:۱۶
Cinque Terre

به گزارش رویترز، در پایان معاملات روز دوشنبه، با اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی، خالد الفالح و حمایت او از کاهش تولید اوپک و عدم تغییر سیاست‌گذاری‌ها قبل از ماه جون، قیمت جهانی نفت خام بیش از ۱.۵ درصد جهش کرد.


قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، در پایان معاملات دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۲۸ درصد افزایش، در قیمت ۶۶.۵۸ دلار بسته شد. قیمت نفت آمریکا، دابلیوتی‌آی، هم ۷۲ سنت یا ۱.۲۸ درصد جهش کرد و در قیمت ۵۶.۷۹ دلار بسته شد.

خالد الفالح به رویترز گفت: خیلی زود است که قبل از دیدار اعضای گروه در ماه جون، توافق کاهش تولید را تغییر دهیم. اندرو لیپو، رئیس اتحادیه نفتی لیپو در هیوستون، می‌گوید: سعودی‌ها راهکاری فعالانه را برای متوازن کردن عرضه و تقاضا در پیش گرفته‌اند. اعضای اوپک در ۱۷-۱۸ آوریل گرد هم جمع می‌شوند و قرار تا در مورد سیاست‌گذاری تولید مذاکره کنند.

قیمت نفت با بیش از ۲ درصد جهش به رکورد ۲۰۱۹ خود رسید

بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرد: «(به رغم آمارهای منفی اقتصادی) ما همچنان پیش بینی می کنیم که قیمت متوسط نفت برنت در سال جاری میلادی 70 دلار و قیمت متوسط نفت خام آمریکا 59 دلار در هر بشکه باشد.»


این بانک آمریکایی گفته بخشی از این رشد قیمت نفت ناشی از تقاضا برای سوخت کشتی در سال آینده خواهد بود، زیرا از سال آینده سازمان دریانوردی بین المللی مقررات جدیدی را در مورد سوخت کشتی ها به مورد اجرا خواهد گذاشت.


از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل اجرا توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش قیمت نفت تقویت شده است. تجار همچنین بحران اقتصادی در ونزوئلا و کاهش صادرات نفت این کشور به دلیل تحریم های آمریکا را دیگر عامل تقویت قیمت ها ارزیابی می کنند. اما در آن سوی بازار، افزایش عرضه نفت آمریکا تا حدودی تلاش های اوپک و تاثیر تحریم نفتی ونزوئلا را خنثی کرده است.


آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد، آمریکا در طی 5 سال آتی عامل اصلی رشد عرضه جهانی نفت خواهد بود و با افزایش 4 میلیون بشکه ای نفت خود تولید خود عرضه جهانی نفت را افزایش خواهد داد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری