قیمت نفت در بالاترین سطح ۴ ماهه / احتمال قله های جدید برای برنت

سه شنبه ، ۲۸ اسفند ۱۳۹۷-۰۹:۴۱
Cinque Terre


به گزارش رویترز، بهای هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا با افزایش 57سنتی، ابتدا به بشکه ای 59.23 دلار رسید که بالاترین میزان رقم چهار ماهه اخیر است، اما در پایان معاملات روز دوشنبه، با اندکی کاهش، بشکه ای 59.09 سنت داد و ستد شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت مرجع اروپا) هم در پایان معاملات روز دوشنبه، با 38 سنت افزایش به 67.54 دلار رسید.

اعضای کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم نفتی، که به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شوند، این هفته در باکوی آذربایجان دیدار کردند و در انتهای این دیدار تاکید کردند در ماه‌های آتی از میزان لازم کاهش تولید خود هم فراتر خواهند رفت.

این گروه اجلاس آوریل خود را کنسل کردند که این به معنای این است که تولیدکنندگان بزرگ نفتی تا اجلاس ماه جون با هم دیداری نخواهند داشت (و کاهش تولیدات پابرجا می‌ماند).

در همین حال عربستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده سازمان اوپک یکشنبه به صورت ضمنی اعلام کرد که تولیدکنندگان این سازمان، نیازمند تمدید فریز نفتی به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز است تا برنامه کاهش نفت تا نیمه دوم سال 2019 ادامه یابد.
معامله گران بازار نفت، یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت، کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در مخازن کوشینگ اوکلاهاما می دانند.

جیم ریتربوش، رئیس شرکت ریتربوش و شرکا، در یادداشتی نوشت: احتمال قله‌های جدیدی برای قیمت برنت وجود دارد، به ویژه با توجه به این‌که اوپک پلاس در اجلاس این هفته وزیران خود تأیید کردند پایبندی خود به کاهش تولیدات را ادامه خواهند داد.




افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

در حال بارگذاری