بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره خودروهای متوقف در گمرک

سه شنبه ، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸-۰۸:۵۴
#

بانک مرکزی امروز در بخشنامه جدیدی ترخیص خودروهای وارداتی متوقف در گمرک را به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز براساس "نرخ حواله ارز در سامانه سنا" موکول کرد.

دادفر - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: بانک مرکزی در گذشته گفته بود که واردکنندگان خودرو باید مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی در زمان واردات خودرو با نرخ فعلی ارز را بر اساس نرخ اسکناس ارز در سامانه سنا، پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه سامانه سنا مربوط به عرضه ارز حاصل از صادرات غیرنفتی کشور است، خاطرنشان کرد: نرخ اسکناس ارز در این سامانه تقریباً برابر با نرخ ارز در بازار آزاد است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: به دنبال اعتراض واردکنندگان خودرو به این موضوع امروز بانک مرکزی بخشنامه جدیدی صادر و اعلام کرد پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز، براساس نرخ حواله ارز در سامانه سنا انجام شود که در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: همچنین طبق بند یک مصوبه شانزدهم دی ۱۳۹۷ هیأت دولت، واردکنندگانی که در آن زمان بدون انتقال ارز و با استفاده از ارز متقاضی و تأمین شده از سوی خود واردکننده، برای واردات خودرو استفاده کرده‌اند از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف هستند.

دادفر افزود: همچنین آنهایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو استفاده کرده‌اند باید مابه‌التفاوت آن را براساس نرخ حواله ارز در سامانه سنا بپردازند.



افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#