استاندارد چارترد: قیمت دلار دارای حباب است

جمعه ، ۳۰ فروردین ۱۳۹۸-۱۹:۱۴
#

بانک انگلیسی "استاندارد چارترد" در گزارشی تحلیلی نوشت قیمت فعلی دلار دارای حباب است.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، اریک رابرتسون، مدیر ارزی این بانک گفت ما به طلا خیلی بیشتر امیدوار هستیم. حتی با وجود بهبود نسبی که آن را در بازار بورس و اوراق قرضه شاهد بوده، بازدهی واقعی این اوراق که با نرخ تورم تعدیل شده‌اند پایین است.

بانک استاندارد چارترد گفته است که هر چند طلا تاکنون موفق به باقی ماندن در بالای مرز روانی ۱۳۰۰ دلار در هر اونس نشده است اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد. اگر چه ریسک دارایی‌ها موضوعی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران در سال جاری با آن دست به گریبان هستند اما به نظر می‌رسد که طلا مقصد امن تری برای سرمایه‌گذاری باشد.

استاندارد چارترد با بیان این که در بلند مدت موضع طلا از دلار محکم‌تر خواهد بود افزوده است: در نهایت ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزها کاهش خواهد یافت و فاکتورهای متعددی وجود دارد که دلار را در معاملات به عقب خواهد راند. این فاکتورها شامل کاهش رشد اقتصادی آمریکا، کندتر شدن فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان و بازگشت نرخ بهره به سطح عادی خواهد بود.

در حال حاضر بسیاری از همتایان قدرتمند دلار نظیر یورو و ین به خاطر سیاست‌های محرک نرخ بهره بانک‌های مرکزی این کشورها تحت فشار هستند و دلار در این شرایط مقصد جذاب‌تری به نظر می‌رسد اما به زودی بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را احتمالاً کاهش و بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن نرخ بهره را افزایش خواهند داد و با کاهش اختلاف بین نرخ‌های بهره، احتمالاً دلار در برابر این ارزها عقب خواهد نشست.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#