چین از رای سازمان تجارت جهانی علیه خود ابراز تاسف کرد

شنبه ، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸-۱۰:۲۱
#


به گزارش ایرنا این رای مربوط به پرونده ای بود که در سال 2016 میلادی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رییس جمهوری وقت آن کشور علیه چین در سازمان تجارت جهانی باز شده بود.
کمیته ویژه سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است که بر اساس بررسی های صورت گرفته سهمیه نرخ تعرفه های چین بر روی فراورده های برنج، گندم و ذرت نقض مقررات تجارت بین المللی به حساب می آید.
چین البته ضمن این ابراز تاسف که پس از شکست این کشور در برابر آمریکا رقم خورد، اعلام کرد بر سامانه نرخ تعرفه های مربوط به واردات فراورده های کشاورزی بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی مدیریت خواهد کرد.
وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای از صدور چنین رایی از سوی این کمیته در سازمان تجارت جهانی ابراز تاسف کرده و گفته است که مراتب را به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد.
'تو شینگ چوان' استاد دانشگاه تجارت در پکن می گوید این اولین بار نیست که چین در یک پرونده در سازمان تجارت جهانی شکست می خورد و طبیعتا آخرین بار هم نخواهد بود.
این اتفاق اگرچه پس از دو سال رخ می دهد اما بروز آن در شرایطی که چین و آمریکا در حال گفت و گو برای امضای توافقنامه نهایی پایان جنگ تجاری هستند، می تواند بر این مذاکرات نیز تاثیر منفی داشته باشد.
دولت اوباما شکایت از نرخ تعرفه های چین بر روی فراورده های کشاورزی یاد شده آمریکا را در دسامبر 2016 به سازمان تجارت جهانی اعلام کرد و همان زمان تاکید کرد که چین اجازه دسترسی کشاورزان آمریکایی را به بازار خود نمی دهد.
بر اساس سامانه چین اگر کشورها سهمیه تعیین شده محصولاتشان را به این کشور صادر کنند مشمول تعرفه های کمتری خواهند شد اما اگر این رقم صادرات بالاتر از سهمیه بندی یاد شده باشد، تعرفه های سنگین تری برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#