کسری تجاری آمریکا به پایین‌ترین سطح ۸ ماهه رسید

شنبه ، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸-۱۴:۵۴
#

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در ماه فوریه، با افت شدید واردات از چین، کسری تجاری آمریکا به کمترین میزان ۸ ماهه رسید و موقتاً باعث تقویت کمپین «اول آمریکا» که از سوی ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور طراحی شده، گردید؛ ضمن اینکه رشد اقتصادی در ۳ ماهه اول را نیز رقم زد.

کاهش غیرمنتظره کسری تجاری آمریکا در دومین ماه متوالی که توسط دپارتمان تجارت آمریکا اعلام شده است، عامل مهمی دیگری هم دارد و آن اوج گرفتن صادرات هواپیمای مسافربری است، اما احتمالاً پس از ۲ سقوط مرگبار و تعلیق فرآیند تحویل هواپیمای پرفروش بوئینگ (مکس ۷۳۷)، این روند معکوس خواهد شد.

اقتصاددانان هشدار داده‌اند که کسری تجاری آمریکا حتی در صورت توافق تجاری با چین، دوباره افزایش خواهد یافت، چراکه آمریکایی‌ها تشنه واردات ارزان قیمت هستند.

کسری تجاری آمریکا در ماه فوریه ۳.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۴ میلیارد دلار رسید که کمترین میزان آن از ماه جون ۲۰۱۸ میلادی تا کنون است.

اقتصاددانان رویترز پیش‌بینی کرده بودند که کسری تجاری در این ماه افزایش یافته و به ۵۳.۵ میلیارد دلار برسد.

کسری تجاری با چین که از لحاظ سیاسی بسیار حساس است و تمرکز اصلی سیاست‌های تجاری محافظه‌کارانه دولت ترامپ بر آن قرار دارد، با سقوط ۲۸.۲ درصدی به ۲۴.۸ میلیارد دلار رسید. این در حالی صورت می‌گیرد که واردات آمریکا از دومین اقتصاد بزرگ جهان، در این ماه ۲۰.۲ درصد سقوط کرده و صادرات آمریکا به چین ۱۸.۲ درصد جهش داشته است.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#