پیام پامپئو به ایران: توافق هسته‌ای جدید می‌خواهیم

چهارشنبه ، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸-۰۹:۰۵
#

به گزارش لایودیتا به نقل از فارس, منابع آگاه مدعی شده‌اند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به بغداد به «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق گفته که کشورش خواستار جنگ با ایران نیست. 

به نوشته میدل‌ایست‌آی، او همچنین از نخست‌وزیر عراق خواسته این پیام را به تهران برساند که همه چیزی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد یک توافق هسته‌ای جدید است. 

به نوشته این رسانه، سفر پامپئو به بغداد اعلام‌نشده بود و «عادل عبدالمهدی» انتظار داشت با سخنان آتشین پامپئو درباره ایران رو به رو شود.

یک منبع به میدل‌ایست‌آی گفت آنچه پامپئو به عادل عبدالمهدی گفت در واقع بسیار متفاوت بود و لحن پامپئو، نخست‌وزیر عراق را شگفت‌زده کرد.

پامپئو از عبدالمهدی خواست این پیام را برساند که آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست و ترامپ تنها خواستار یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است که بتواند آن را توافق خودش بنامد.

این منبع به میدل‌ایست‌آی گفت: «پامپئو گفت که آمریکا مشتاق رسیدن به توافق جدید است. عبدالمهدی پاسخ داد که ایرانی‌ها مردم مغروری هستند و پرونده توافق هسته‌ای را دوباره باز نخواهند کرد. او علی‌رغم این گفت که ایرانی‌ها ممکن است پذیرای اضافه شدن مفادی به این توافق باشند.»

طبق این ادعا پامپئو از ایده اضافه شدن مفادی به برجام استقبال کرده و آن را «پیشنهادی خوب» خوانده است.

این منبع آگاه مدعی شد: «لحن پامپئو مثبت بود. او ایران را تهدید نکرد. روز بعد، عبدالمهدی، فرستاده‌ای را به ایران فرستاد تا این پیشنهاد را به گوش آنها برساند.»


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#