کاهش قیمتها در بازار طلا / حباب ۵۰۰ هزار تومانی سکه

شنبه ، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸-۱۶:۵۷
#

به گزارش لایودیتا به نقل از تسنیم ، آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص روند قیمت ها در بازار گفت: قیمت ها نسبت به هفته گذشته کاهشی بوده، لذا کاهش قیمت برای کاسب ها، بازار و داد و ستد خیلی آزار دهنده نبوده، التهاب نداشته و اگر این روند اندکی بهتر مدیریت شود ممکن است آرامش بیشتری به بازار تزرق شود.

به نقل از اتحادیه طلا و جواهر قیمت انواع مسکوکات طلا در بازار امروز تا لحظه تهیه این گزارش:

یک مثقال طلا ۱۷ عیار یک میلیون و ۹۳۷ هزار تومان، یک گرم طلا ۱۸ عیار ۴۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان، سکه جدید چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، یک میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد. همچنین اونس جهانی طلا ۱۲۸۷ دلار بوده که نشان از کاهشی بودن آن دارد.

وی در خصوص علت روند کاهشی قیمت ها اظهار کرد: سیاستی که بانک مرکزی بعنوان پدر اقتصاد کشور دارد، مدیریت نسبتا خوب است و باید در مسیری حرکت کند که روز به روز بهتر شود، همچنین نگرش  مسئولین در بحث اقتصادی مثبت و بهم نزدیک شده است.

طبق گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کاهش اونس جهانی طلا که روی قیمت طلای داخل اثرگذار است، اصلی ترین عامل کاهش روزهای اخیر بوده است.

محمدولی تاکید کرد: در بحث اقتصادی کشورهای دیگر که گاهی شیطنت و نگاه منفی دارند؛ در حال حاضر حرکت و نگاهشان مثبت است و معاملاتشان در این مسیر که روی اونس جهانی طلا تاثیر گذار است.

وی در پایان میزان حباب سکه را 500 هزار تومان اعلام کرد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#