سفر مجدد مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه به ایران

دوشنبه ، ۱۷ تیر ۱۳۹۸-۱۰:۳۳
#

به گزارش لایودیتا به نقل از خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در کنار تحولات دیپلماتیک و برجامی، روابط دوجانبه ما پیگیری های مسائل منطقه ای و بین المللی و حضور ایران در صحنه های مختلف ادامه دارد. اجلاس عدم تعهد را در پیش داریم که ایران در این نشست شرکت خواهد کرد. برخی رفت و آمدهای دیپلماتیک دوجانبه هم داریم. احتمالا سفر مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه به ایران مجددا طی روزهای آتی خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی عنوان کرد: ایران به هیچکس و هیچ کشوری امید نبسته چه دوستان چین و روسیه باشند چه کشورهای اروپایی. مهم برای ما عمل به وعده هایی است که ذیل برجام باید انجام دهند. روسیه و چین جزو اعضای برجام هستند و نامه رئیس جمهور هم شامل سران این دو کشور می شده است.

موسوی بیان کرد: نه ایران به کشوری دل و امید بسته است و اجازه هم نمی دهد کارت بازی کسی باشد. براساس منافع و امنیت ملی خود تصمیماتی را به صورت مستقل خواهد گرفت و اجرا می کند.

وی درباره نفتکش ایرانی در عربستان گفت: برای آن مشکل فنی ایجاد شده بود که درخواست کمک کردند و به یکی از بنادر نزدیک عربستان بردند یک کار فنی و حقوقی دارد و وزارت نفت پیگیر آن است و امیدواریم هر چه سریعتر بعد از تعمیر و کارهای روتین خود به مسیر خود ادامه دهد.

موسوی درباره نفتکش حامل نفت ایران که توسط نیروی دریایی انگلیس توقیف شد، گفت: اقدامات سیاسی و حقوقی ما به جد در حال پیگیری است. دو بار سفیر انگلیس را خواستیم با برخی دیپلمات های اروپایی مشورت کردیم و کماکان هر گونه اسناد و مدارک را به دوستانی که قضیه را پیگیری حقوقی می کنند ارائه دادیم و وکیلی هم گرفته شده است. مقصد سفر را ندارم ولی آنچه که در رسانه ها عنوان شد بندری در سوریه بود نبوده است و این یک سوپرتانکر است و هیچ یک از بنادر سوریه گنجایش پهلوگیری را نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: کماکان از دولت انگلیس می خواهیم حتما و با قید فوریت و اسناد و شواهد ارائه شده از ایران این کشتی را رفع توقیف کند و به مسیرش ادامه دهد و این راهزنی و دزدی دریایی و عملی که منجر به افزایش تنش می شود نمی پذیریم و توصیه های لازم را هم دادیم. 


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#