تعرفه احتمالی برق تولید بیت کوین مشخص شد / قیمت تمام شده 6 میلیون تومان

دوشنبه ، ۱۷ تیر ۱۳۹۸-۱۸:۰۲
#

به گزارش لایودیتا به نقل از تسنیم، در حالی که شمارش معکوس برای تعیین تعرفه برق تولید بیت کوین ها و به عبارت کلی تر تولید ارز دیجیتال آغاز شده، پیشنهاد وزارت نیرو برای تعیین تعرفه به میزان تعرفه برق صادراتی رد شد.

پیشنهاد تعیین تعرفه برق برای تولید بیت کوین ها به میزان تعرفه برق صادراتی در دولت رد شده و اکنون بررسی ها و آخرین پیشنهاد که احتمال تصویب آن زیاد است، 7 سنت به ازای هر کیلووات است.


از طرف دیگر نایب رییس سندیکای صنعت برق استفاده از برق ارزان برای تولید بیت‌کوین را بی‌انصافی دانست و تاکید کرد ساماندهی صنعت بیت‌کوین بر عهده وزارت نیرو است و وزارت صنعت باید بیت‌کوین را ساماندهی کند وی افزود: قیمت بیت‌کوین 3200 دلار است در حالی که در فضای مجازی به 10 هزار دلار می‌‌رسد. پس تاکید ما این است که استفاده از برق ارزان و رایگان برای تولید بیت‌کوین بی‌انصافی است. 

باقری با اشاره به اینکه از سال 93 دولت به وزارت نیرو 25 هزار میلیارد تومان بدهکار است گفت: برخلاف اصل 44 به جای اینکه وزارت نیرو تصدی‌ها را واگذار کند هر روز فربه‌تر و بزرگتر می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه به ازای تولید هر بیت‌کوین 72 هزار کیلو وات ساعت برق مصرف می‌شود گفت: هر واحد بیت‌کوین 6 میلیون تومان می‌شود که با استفاده از برق ا رزان این عدد به حساب می‌آید اما اگر نرخ واقعی برق را برای آنها منظور کنیم این عدد 36 میلیون تومان خواهد شد. 

برزی مهر تاکید کرد: باید قانونی  تدوین شود که استخراج بیت‌کوین از یک سازوکار مشخصی بهره‌مند شود و باید سازوکار استفاده از برق برای ماینرها تدوین شود. 


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#