اثر روانی تحریم‌ها خنثی شد

شنبه ، ۲۹ تیر ۱۳۹۸-۱۳:۰۲
#

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صنعت امسال شروع به پیشرفت و توسعه کرده، اظهار کرد که امسال اثر روانی تحریم‌ها خنثی شده و اتفاقات و صحبت‌ها باعث تغییر در بازار نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، علی آقامحمدی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، اظهار کرد: تنها راه حل تغییر تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری منفی که نتیجه تحریم‌های گسترده آمریکا است، توسعه تولید داخل است.

وی با بیا اینکه جنگ اقتصادی با آمریکا، جنگ بلندمدت و قطعی است، تصریح کرد: آمریکا در برجام قصد نداشت تحریم‌ها را بردارد و توافق‌نامه به گونه‌ای بود که یک سری تحریم ها تعلیق شد و با یک امضای رئیس جمهور این کشور برگشت؛ بنابراین باید از چتر تحریم خارج شویم، نه اینکه مشکلات خود را به صورت مقطعی حل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه استراتژی قطعی ما در زمینه تولید کالای ایرانی و رونق تولید قرار نیست مقطعی باشد، ابراز امیدواری کرد که قطعه سازان پیشنهادات خود در زمینه داخلی‌سازی را ارائه کنند.

وی افزود: ۱۲ زنجیره در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که همه باید به خودکفایی برسند.

آقامحمدی با بیان اینکه زنجیره سازی می‌تواند قدرت تحریم‌ها را از بین ببرد، تصریح کرد: اثر روانی تحریم امسال خنثی شده و مانند گذشته صحبت‌ها و اقدامات طرف خارجی باعث بهم ریختگی بازار نمی‌شود.

وی افزود: در زمستان سال گذشته صنعت زمین خورد، اما حالا شروع به پیشرفت و بالا رفتن کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ظرفیت‌ها برای خیزش در صنعت در نظر گرفته شده است، گفت: داخلی‌سازی اراده ملی است و همه نهادها پشتیبان آن هستند، به طوریکه سران قوا ظرفیت تصمیم‌گیری سریع را دارند و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه پشتیبان طرح داخلی سازی هستند.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد که کشور جنگ اقتصادی را با استقلال تولید به پایان ببرد.

امروز (شنبه) اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از قطعه‌سازان و خودروسازان در محل نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#