آغاز طرح تأمین مالی جمعی در بورس

چهارشنبه ، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸-۰۹:۵۵
#

به گزارش لایودیتا به نقل از مهر شاپور محمدی عصر امروز سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ در مراسم اختتامیه جشنواره بورس و رسانه با بیان اینکه تأمین مالی جمعی از جمله پروژه های سازمان بورس و اوراق بهادار است، تأکید کرد: با تصویب شورای عالی بورس امکان تأمین مالی به صورت جمعی برای پروژه های مختلف وجود خواهد داشت که در این میان تولید فیلم، سریال، محتواهایی فرهنگی و نرم افزارها نیز قابلیت این تأمین مالی را خواهند داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه آمادگی پذیرش سینماها را دارد ضمن اینکه قابلیت انتشار اوراق برای محصولات فرهنگی نیز در بازار سرمایه فراهم است که از این طریق قادر خواهیم بود در حوزه تأمین مالی محصولات فرهنگی و رسانه های کشور گام های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود، صحت، دقت و سرعت اطلاع رسانی را برای بازار سرمایه حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: تمامی سرمایه داران می دانند که کارایی بازار سرمایه در کارایی اطلاعات می تواند منجر به غنای بازار شود ضمن اینکه رسانه و کارایی اطلاعات واژه های جدانشدنی از هم بوده و جدایی آنها بی معنا است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: هر چقدر اخبار مربوط به اطلاعات شرکت ها و نیز مباحث سیاسی و اقتصادی با صحت، دقت و سرعت بالا منعکس شود در کشف صحیح قیمت سهام اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: یکی از کارکردهای رسانه در حوزه بازار سرمایه کشف صحیح قیمت بوده و بنابراین مهم است که فرهنگ سازی و آشنایی با فرهنگ سرمایه گذاری در بورس تقویت شود. چرا که این یک اثر ماندگار، بلندمدت و غیر مستقیم بسیار مهم بر بازار به جای خواهد گذاشت.

محمدی یادآور شد: برخی واژه های جدید به تازگی در فرهنگ بازار سرمایه واردشده است که ما امیدواریم بورس مملو از واژه هایی شود که نشانگر تعامل رسانه ها با ارکان مختلف این بخش از اقتصاد کشور است.

همچنین در این مراسم یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس نیز اظهار داشت: این دوره از جشنواره رشد ۲۰ درصدی آثار رسانه ای را رقم زده است و حتی در استان ها نیز مشارکت برای حضور در جشنواره بورس و رسانه وجود داشته است به نحوی که امروز پیام بازار رسانه به مناطق دور کشور نیز رسیده و میزبان آثار رسانه ای از ۱۴ استان کشور بوده ایم.

وی افزود: کمتر از سه سال قبل تنها از رسانه های پایتخت در جشنواره بورس و رسانه حضور داشتند اما اکنون صدای بورس به شهرهای دیگر رسیده و خبرنگاران آثار خود را ارسال کرده اند.

فلاح تصریح کرد: ۸۲۰ اثر از سوی بیش از ۲۰۰ فعال حوزه رسانه تولید و به معرض قضاوت داوران گذاشته شده است.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#