پیش بینی عبور قیمت جهانی طلا از ۱۶۰۰ دلار تا ۶ ماه آینده

جمعه ، ۱۸ مرداد ۱۳۹۸-۱۳:۳۱
#

بانک های آمریکایی پیش بینی کردند قیمت جهانی طلا طی شش ماه آینده از 1600 دلار در هر اونس عبور کرده و تا دو سال آینده به رکورد 2000 دلار برسد.

به گزارش بلومبرگ، موسسه مالی گلدمن ساکس آمریکا با بیان این که روند صعودی قیمت طلا تازه شروع شده است پیش بینی کرد طی شش ماه آینده ارزش هر اونس طلا به بیش از 1600 دلار خواهد رسید.

به عقیده تحلیلگران این موسسه عواملی مثل کاهش رشد اقتصادی جهان و تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث افزایش تقاضا برای فلز زرد خواهد شد.

سابین شلز تحلیلگر گلدمن ساکس در این باره گفت: «اگر نگرانی ها از رشد اقتصادی ادامه یابد و شاهد تشدید جنگ تجاری باشیم حتی می تواند بیشتر از این افزایش یابد. صندوق های سرمایه گذاری طلا همچنان به خرید ادامه می دهند و تقاضا برای طلا را به اندازه سال 2016 افزایش داده اند. ما معتقدیم این تقاضا در کوتاه مدت ادامه دارد.»

جنگ تجاری آمریکا و چین به ویژه باعث خروج سرمایه بورس ها به سمت بازار طلا شده است. تنها در روز دوشنبه به دلیل افت شاخص بورس ها، بورس بازان آمریکایی 700 میلیارد دلار ضرر کردند.

در معاملات روز جمعه قیمت هر انس طلا با نیم درصد افزایش به 1507 دلار و 20 سنت رسید. اوایل هفته جاری قیمت فلز زرد برای اولین بار از آوریل 2013 از مرز 1500 دلار عبور کرد.

بانک آمریکایی مریل لینچ هم پیش بینی کرده است نرخ طلا در دو سال آینده به 2000 دلار در هر اونس برسد. بالاترین رکورد ثبت شده برای طلا  مربوط به سال 2011 است که طی آن هر اونس طلا در برابر 1921.17 دلار معامله شد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#