انتظار برای افزایش قیمت نفت پیش از عرضه سهام آرامکو

سه شنبه ، ۲۲ مرداد ۱۳۹۸-۱۰:۰۰
#

به گزارش رویترز، در حالی که پیش بینی تضعیف تقاضا برای نفت موجب شده تا تاثیر مثبت خبرها در مورد تصمیم تولید کنندگان عمده نفت برای کاهش تولید خنثی شود، قیمت نفت برنت امروز در مرز 58.5 حفظ شد.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «هرچند چشم انداز بازار همچنان تیره و تار است، اما پس از آنکه عربستان این هفته نشان داد که در دفاع از قیمت نفت جدی است، قیمت ها افت زیادی را شاهد نبوده است.»

عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک اواخر هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد به منظور تقویت قیمت ها صادرات نفت خود را در ماه های اوت و سپتامبر در زیر 7 میلیون بشکه در روز حفظ کند.

تحلیلگران انتظار دارند در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو عربستان اقداماتی را برای تقویت قیمت نفت به اجرا بگذارد.

یکی از مدیران شرکت آرامکو روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت آماده عرضه اولیه سهام است، اما زمان بندی این عرضه بر عهده دولت عربستان است.

کویت نیز روز دوشنبه بر تعهد خود نسبت به توافق کاهش تولید تصریح کرد. وزیر نفت این کشور گفته کویت تولید خود را بیش از میزانی که در توافق تعهد کرده بود کاهش داده است. اوپک و متحدانش توافق کرده اند که تولید نفت خود را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

اما رشد قابل توجه تولید نفت شیل آمریکا موجب شده تا تلاش های اوپک و متحدانش برای کاستن از مازاد عرضه بی ثمر شود و قیمت ها رو به کاهش بگذارد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#