سه عاملی که قیمت نفت در سال 2020 را تعیین می‌کند

شنبه ، ۱۶ شهریور ۱۳۹۸-۱۲:۱۷
#

 رئیس یک موسسه تحقیقات انرژی با پیش بینی بازار متعادل نفت در سال 2020 گفت سه عامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در این سال عبارتند از: نبود رکود جهانی، ادامه کاهش تولید اوپک و اجرایی شدن قوانین جدید سازمان بین المللی دریانوردی.

به گزارش اویل پرایس،طبق گفته ریستاد انرژی سه عامل اساسی مسیر قیمت نفت را در سال آینده تعیین می‌کند .
رئیس تحقیقات بازار نفت ریستاد انرژی گفت که یک بازار متعادل نفت در 2020 بر سه پایه استوار است :
1_ نبود رکود جهانی
2_ ادامه کاهش تولید اوپک
3_ اجرایی شدن قوانین جدید سازمان بین المللی دریانوردی در 2020
وی گفت:« ما اعتقاد داریم قوانین جدید سازمان بین المللی دریانوردی تقاضای بیشتری برای نفت خام ایجاد می‌کند و بنابراین با ادامه کاهش تولید اوپک تا 2020، بازارها متعادل می شوند. به علاوه، اقتصاد جهان نیاز دارد از رکود دوری کند و تقاضای نفت به 1 تا 1.2 میلیون بشکه در روز برسد ».
« اگر به این اهداف نرسیم، شاید لازم باشد اوپک تولید خود را بیش از این کاهش دهد تا از بازار حمایت شود» .
ریستاد انرژی در جدیدترین گزارش خود در مورد تعادل بازار نفت گفت:« حتی با قیمت فعلی نفت، بازار می تواند تا 2020 به تعادل برسد ».
طبق آخرین بررسی‌های ریستاد انرژی، تولید نفت اوپک در سال آینده به 30.1 میلیون بشکه در روز می‌رسد. تولید اوپک طبق گزارش ماه گذشته، 23.5 میلیون بشکه در روز بود .
بازار متعادل سال آینده مستلزم آن است که اقتصاد جهان وارد رکود نشود و تقاضا تا 1.2 میلیون بشکه در روز بهبود یابد. بنابراین اوپک باید سطح فعلی تولیدش را حفظ کند و آن را تا 2020 ادامه دهد. وضع قوانین سخت تر بر سوخت کشتی ها طبق سازمان بین المللی دریانوردی باعث تاثیر مثبت بر رشد تقاضای نفت تا یک میلیون بشکه در روز در سال آینده می شود که بازار جهانی بنزین را هم متعادل می سازد.
ریستاد انرژی پیش بینی می کند تولید نفت خام و میعانات گازی خارج از اوپک و روسیه در 2020 به 2 میلیون بشکه در روز برسد که 0.2 میلیون بشکه در روز نسبت به پیش بینی قبلی این شرکت کمتر است .
پیش‌بینی تولید عرضه نفت آمریکا برای دسامبر 2020 ، 0.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به 14 میلیون بشکه رسیده است که نشان دهنده 1.15 میلیون بشکه در روز افزایش تولید به صورت سالانه است.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#