رشد شاخص بورس به مدد نفتی‌ها/ شاخص از مرز ۲۹۶ هزار واحد گذشت

یکشنبه ، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸-۱۸:۵۵
#

امروز مقدار تقاضا نسبت به عرضه در بورس تهران افزایش یافت و شاخص کل با همراهی گروه نفتی ۲۱۳۰ واحد رشد کرد و به این ترتیب قله‌ای جدید را به ثبت رساند.

به گزارش لایودیتا به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۱۳۰  واحد رشد کرد و به رقم ۲۹۶ هزار و ۷۳۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۲۲۵ واحد افزایش تا رقم ۸۲ هزار و ۱۱۳ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز بعد از ۲۵۷۰ واحد افزایش به عدد ۳۳۷ هزار و ۹۴۹ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر کدام ۹۴۲ و ۷۰۵۲  واحد رشد کردند.

پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۳۱۱، ۱۹۴ و ۱۶۴ واحد شاخص‌های بازار را به سمت بالا هدایت کردند و در طرف مقابل گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان و مخابرات ایران هر کدام به ترتیب ۱۹۴، ۱۸۸ و ۱۷۰ واحد روی شاخص‌های بازار تأثیر کاهنده داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات ۷۱۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۹۳ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و بدین ترتیب بیشترین ارزش معاملات از آن این گروه شد.

برخی از سهم‌ها در این گروه با صف خرید روبرو بودند و اکثرا با رشد قیمت روبرو شدند.

در گروه محصولات شیمیایی ۱۴۵ میلیون سهم به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان مورد دادوستد واقع شد. بیشتر سهم‌ها در این گروه کمتر از دو درصد نوسان قیمت را تجربه کرد.

فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای یک دست با رشد قیمت مواجه شدند و جزو تأثیرگذاران روی شاخص‌های بازار بودند. در این گروه ۶۰ میلیون سهم به ارزش حدود ۶۸ میلیارد تومان دادوستد شد.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۲۳۶ و تعداد نمادهای منفی به ۱۱۶ رسید، اما در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۱۵ و تعداد نمادهای منفی به ۸۴ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران رقم ۱۸۴۷ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به عدد ۴۷۲ هزار و ۵۷۹ رسید.

آیفکس نیز با ۷.۹۵ واحد رشد مواجه شد و به این ترتیب به رقم ۳۸۴۰  دست یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۰۴ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات از  رقم ۱.۲ میلیارد سهم اوراق مالی گذشت. تعداد معاملات این بازار نیز به عدد ۱۷۶ هزار و ۹۷۷ رسید.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#