اقامت سرمایه‌گذاری قطر آسان‌تر شد

سه شنبه ، ۲۶ شهریور ۱۳۹۸-۱۵:۲۲
#

قطر به منظور جذب بیشتر سرمایه خارجی، قوانین اقامت سرمایه‌گذاری خود را تسهیل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، برای نخستین بار در تاریخ قطر، سرمایه گذاران خارجی می توانند مستقیما از طریق سرمایه گذاری در این کشور، اقامت پنج ساله کسب کنند. تا پیش از این، سرمایه گذاران خارجی در قطر تنها در صورتی که از طریق یک شرکت قطری اقدام به سرمایه گذاری در قطر می‌کردند می توانستند اقامت این کشور را کسب کنند اما اکنون این افراد می توانند با سرمایه گذاری بدون واسطه در بازارها یا حوزه مسکن قطر، اقامت پنج ساله این کشور را به دست آورند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که قطر به منظور تنوع‌بخشی به اقتصاد خود در حال برنامه ریزی برای جذب هرچه بیشتر سرمایه خارجی افتاده است. به دنبال تغییراتی که اخیرا در قوانین قطر ایجاد شده است، اتباع خارجی می‌توانند مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت خود در این کشور را در اختیار داشته باشند. پیش‌تر اتباع خارجی می توانستند تنها تا ۴۹ درصد از سهام شرکت های قطری را در اختیار بگیرند.

قطر بزرگ ترین صادرکننده گاز مایع در جهان محسوب می شود اما کاهش اخیرقیمت فرآورده های انرژی در بازارهای جهانی باعث شده است تا اقتصاد این کشور ثروتمند با مشکلاتی مواجه شود.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ کلیه روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور را تحریم و محاصره کردند. اقتصاد قطر تاکنون توانسته است با پیامدهای این تحریم و محاصره به خوبی مقابله کند و صندوق سرمایه‌گذاری قطر میلیاردها دلار به بخش‌های مختلفی که از تعلیق سرمایه‌گذاری کشورهای عربی متضرر شده بودند تزریق کرده است.

تا پایان سال ۲۰۱۸، اقتصاد قطر با تولید ناخالص داخلی به ارزش ۱۹۲ میلیارد دلار، سومین اقتصاد بزرگ عربی منطقه پس از عربستان و امارات بوده است. میزان تولیدات ناخالص داخلی قطر در سال ۲۰۱۴ به اوج خود رسید.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#