خوشبینی تحلیلگران به ادامه روند افزایش قیمت جهانی طلا

شنبه ، ۱۳ مهر ۱۳۹۸-۱۴:۱۰
#

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با موفقیت طلا برای بازگشت به بالای مرز ۱۵۰۰ دلار تا پایان هفته گذشته، اکثر تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا در کوتاه مدت کاملا خوش بین هستند.

به گزارش لایودیتا به نقل از ایسنا، برای بسیاری از تحلیلگران توانایی طلا برای جبران افت دو درصدی قیمت در ابتدای معاملات هفته و بازگشت به بالای مرز روانی بااهمیت ۱۵۰۰ دلار، نشانه انعطاف پذیری بالا در بازار است. بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که رشد نگرانی‌ها پیرامون احتمال وقوع رکورد و ابهامات بازار مالی همچنان از قیمت طلا در کوتاه مدت پشتیبانی خواهد کرد.

به گفته جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی ث ولت منیجمنت"، همه جا سرمایه گذاران به دنبال نگرانی دیگری هستند. دلار آمریکا بزرگترین مانع برای طلا مانده است اما ابهامات موجود از قیمت طلا در محدوده ۱۵۰۰ دلار پشتیبانی خواهد کرد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر یا ۷۱ درصد افزایش قیمت و دو نفر یا ۱۸ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند. همچنین دو نفر یا ۱۲ درصد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، ۶۷۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۴۴۶ نفر یا ۶۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۴۵ نفر یا ۲۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۸۸ نفر یا ۱۳ درصد هم نظری نداشتند.

برای هفته گذشته اکثر  تحلیلگران وال‌استریت نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی داشتند در حالی که سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش‌بین بودند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا ۹۰ سنت یا ۰.۰۶ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۵۱۲ دلار و ۹۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد افزایش ثبت کرد.

درصد درستی پیش بینی تحلیلگران وال‌استریت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۴ درصد و درستی پیش بینی سرمایه‌گذاران ۵۱ درصد بوده است.

اگرچه آمار اشتغال نسبتا مطلوب آمریکا اندکی از روند صعودی قیمت طلا کم کرد اما بسیاری از تحلیلگران همچنان انتظار دارند قیمتهای بالاتری را مشاهده کنند زیرا جدیدترین آمار اشتغال انتظارات برای یک دور دیگر از کاهش نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را تغییر نداد.

برخی از تحلیلگران می‌گویند آمار اشتغال یک شاخص باتاخیر است و آمار مایوس کننده بخش تولید آمریکا تصویری از کندی رشد اقتصادی این کشور ترسیم کرد.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر فنی در شرکت سیتی ایندکس اظهار کرد: تصور نمی‌کنم آمار اشتغال در روند بازار تغییری ایجاد کند. بانک مرکزی آمریکا همچنان قصد دارد در ماه میلادی جاری نرخهای بهره را کاهش دهد که این اقدام ارزش دلار را ضعیف کرده و قیمت طلا را بالاتر خواهد برد.

ابزار دیده بان فدرال CME نشان می‌دهد که بازار حدود ۸۰ درصد روی کاهش نرخهای بهره در ۳۰ اکتبر حساب می‌کند.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه "ام کی اس" انتظار دارد که قیمت طلا بین محدوده حمایتی ۱۴۸۵ دلار تا محدوده مقاومتی ۱۵۲۰ دلار معامله شود و همچنان نسبت به طلا خوش بین است.

اما همه تحلیلگران نسبت به طلا خوش بین نیستند. شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ اظهار کرد که انتظار دارد طلا به قیمت پایینتری سقوط کند زیرا در سطح ۱۵۲۰ دلار با مقاومت شدیدی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#