صادرات کیوی و پشم دباغی‌شده آزاد شد

سه شنبه ، ۱۶ مهر ۱۳۹۸-۰۷:۵۷
#

بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک ایران، ممنوعیت صادرات پشم دباغی شده لغو شد. به استناد تصمیمات متخذه جلسه کارگروه مدیریت صادرات مورخ ۱۳۹۸.۶.۱۲ (موضوع/ مصوبه نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۷.۵.۲۷)، صادرات پشم دباغی (غیر از چیده شده)، اعم از پشم چرب و پشم چربی زدایی شده، تحت ردیف تعرفه های شماره ۵۱۰۱۱۹۰۰  و ۵۱۰۱۲۹۰۰ از تاریخ ابلاغ این نامه با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع می باشد.

این بخشنامه از سوی حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس کل امور گمرک ابلاغ شده است.


صادرات کیوی آزاد شد 

مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت : صادرات محصول کیوی از تاریخ 16/07/98 مجدداً امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: با عنایت به تصمیمات جلسه مورخ 22/6/1397 میز ملی صادرات مرکبات و کیوی در استان مازندران با حضور ریاست کل وقت سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی و جمعی از  صادرکنندگان کیوی،  با هدف جلوگیری از عرضه محصول غیر استاندارد به لحاظ کیفی به ویژه دستیابی به حد مطلوب قند کیوی (حداقل بریکس 6.2)  در بازارهای هدف، صادرات ارقام مختلف کیوی از تاریخ 15 تیرماه لغایت 15 مهر ماه هر سال طی ابلاغیه شماره 30475/100/97 مورخ 26/6/97 از تمامی گمرکات خروجی کشور ممنوع اعلام شد.

وی افزود: این تصمیم به واسطه رعایت شاخص های کیفی محصول کیوی و صیانت از برند این محصول ایرانی از لحاظ کیفیت در بازارهای هدف اتخاذ شده است .

بازاری تاکید کرد: البته با توجه به ظرفیت تقاضای بازارهای پیرامونی کشورمان، امکان صادرات بیش از ارقام فعلی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی هدفمند صادرکنندگان برای حضور پایدار در بازارها در قالب قراردادهای بلند مدت و ارسال مستمر محصول است.

طی سال 1397، محصول کیوی به ارزش 96 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است و مهمترین بازارهای صادراتی این محصول در حال حاضر به ترتیب روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان است.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#