وزیر صنعت: واردات خودرو فعلا آزاد نمی‌شود

سه شنبه ، ۲۳ مهر ۱۳۹۸-۱۳:۳۱
#

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز خرید سیب از کشاورزان برای ذخیره‌سازی شب عید، گفت: سازمان تعاون روستایی مسئول خرید سیب از کشاورزان است.
به گزارش لایودیتا به نقل از فارس رضا رحمانی امروز در حاشیه جلسه با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به خرید سیب تولیدی کشاورزان گفت: دولت در راستای حمایت از کشاورزان و نیز ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز شب عید خرید این محصول را آغاز کرده است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنابراین، ستاد تنظیم بازار و معاونت‌های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این خصوص به کشاورزان انجام می‌دهند. 
رحمانی با بیان اینکه سیب تولیدی خریداری شده در ایام پایان سال و شب عید توزیع خواهد شد، بیان داشت: خرید سیب از کشاورزان برای جلوگیری از آسیب به تولید‌کنندگان سیب و مصرف‌کنندگان انجام می‌شود. 
وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مکلف است تا ساز و کارهای خرید سیب مازاد را اعلام کند، گفت: براین اساس این سازمان سیب مازاد بر مصرف را از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی و ستناد تنظیم بازار نیز هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. 

در تغییر ساختار وزارت صمت، از قانون تبعیت می‌کنیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تغییر ساختار وزارت صمت گفت: در این مورد تابع قانون هستیم و هر مسیری را که نهادهای قانونی مشخص کنند، پیگیری می‌کنیم. 

* برنامه‌ریزی برای  تولید مشترک خودرو با  شرکای جدید خودروساز 
وی در پاسخ به سوالی در مورد واردات خودرو گفت: واردات خودرو همچنان ممنوع است و اجازه ورود فعلا داده نمی‌شود،  اما بحث تولید مشترک با سایر شرکت‌های خودروساز دنیا در دستور کار قرار دارد و با مکانیسم‌های جدید در این خصوص عمل خواهیم کرد. 
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه از روند عملکرد شرکای صنعت خودروسازی ایران رضایت نداشته‌ایم، گفت: بنابراین به خودروسازان اعلام کرده‌ایم که شرکای جدیدی را برای خود انتخاب کنند. 
رحمانی با تاکید بر اینکه سیاست دولت آن است که هیچ‌گونه تصمیمی را بدون مشورت با بخش خصوصی اتخاذ نکند، گفت: در این رابطه ما نیز به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌های لازم را با فعالان اقتصادی انجام خواهیم داد. 
وی در مورد روند بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: مقایسه میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات در 6 ماهه ابتدای سال 98 با سال گذشته نشان می‌دهند که صادرکنندگان تلاش بیشتری را در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور انجام داده‌اند. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات در 6 ماهه ابتدای امسال بسیار بهتر از 6 ماهه سال گذشته بوده است. 
وی گفت: کاهش در آمارهای صادراتی به لحاظ ارزشی ناشی از اصلاح قیمت پایه‌های صادراتی در گمرک است. 


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#