کاهش یک درصدی قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه

سه شنبه ، ۷ آبان ۱۳۹۸-۱۰:۲۱
#

به گزارش رویترز، در حالی که پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین موجب افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس شده و تجار در انتظار نتیجه نشست های بانک های مرکزی جهان در این هفته هستند، قیمت طلا پس از افت یک درصدی دیروز، امروز اندکی کاهش داشت و در نزدیکی 1490 دلار در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر انس طلا  امروز با 0.03 درصد کاهش به 1492 دلار و 4 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل حدود یک درصد افت داشت. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت، انتظار دارد که بخش مهمی از توافق تجاری با چین پیش از موعد مقرر به امضا برسد.

همچنین نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرده که ممکن است تعلیق تعرفه های 34 میلیارد دلار کالای چینی را که روز 28 دسامبر منقضی خواهد شد بار دیگر تمدید کند.

پس از مواضع مثبت مقامات آمریکایی در روز دوشنبه، شاخص بورس وال استریت به رقم بی سابقه ای جهش کرد، در حالی که ارزش سهام در بورس های آسیایی نیز در معاملات اولیه امروز به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسید.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «با توجه به رشد شاخص ها در بورس آمریکا شاهد افزایش میل عمومی در میان سرمایه گذاران نسبت به ریسک پذیری هستیم. مذاکرات تجاری کاملا غیرقابل پیش بینی است... این مذاکرات به کرات سرمایه گذاران را ناامید کرده و ممکن است این ناامیدی بار دیگر تکرار شود.»

وی افزود: «بازار در حال حاضر نگاه خیلی مثبتی به مذاکرات دارد، اما این در عین حال بدان معناست که بازار نسبت به هرگونه اتفاق ناگهانی به شدت آسیب پذیر است.»

به گفته تحلیلگران با توجه به مشخص نبودن سرنوشت مذاکرات تجاری و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، طلا هنوز فاصله زیادی با افت قیمت قابل توجه دارد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#