بانک کشاورزی مکلف به تأمین 15 میلیارد تومان برای آذرآب شد/ سهام بانک در آذرآب واگذار می‌شود

دوشنبه ، ۱۳ آبان ۱۳۹۸-۱۷:۵۹
#

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بانک کشاورزی مکلف شد 15 میلیارد تومان نقدینگی برای آذرآب تأمین کند.
به گزارش لایودیتا به نقل از فارس حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده انرژی هسته‌ای در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت کارگران شرکت آذرآب گفت: در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور همه بخش‌های مرتبط برگزار و مقرر شد 15 میلیارد تومان از طرف بانک کشاورزی به عنوان سهامدار اصلی این کارخانه تأمین شود.

وی افزود: همچنین بحث بازنگری در مدیریت شرکت آذرآب هم پیگیری می‌شود و بانک کشاورزی دنبال این است که نسبت به واگذاری سهام خود در آذرآب به یک مرکز صنعتی اقدام کند و یکی از جاهایی که مدنظر است، شرکت مپنا برای خرید این سهام است و خود نمایندگان مپنا نیز در آن جلسه حضور داشته‌اند و نقطه نظراتی داشتند که قرار شد، بررسی شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدوارم با تأمین نقدینگی و آمادگی بانک کشاورزی برای واگذاری سهام خود در آذرآب این شرکت صنعتی هم مانند هپکو به چرخه تولید برگردد، ضمن اینکه الان هم آذرآب زمینه کاری بیشتر از هپکو فراهم است.

به گفته شاکرمی، طبق گزارشی که مسئولان آذرآب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کردند در حال حاضر بیش از 30 هزار تن ساخت تجهیزات در دستور کار آذرآب قرار دارد و سفارش شده است. امیدوارم آذرآب به طور جدی در مسیر تولید قرار گیرد.

به گفته معاون وزیر کار، آقای خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی نیز در جلسه حضور داشت و به زودی بحث واگذاری سهام بانک کشاورزی به مپنا یا یک مجموعه دیگر اتفاق بیفتد.

وی در مورد میزان سهام بانک کشاورزی در آذرآب گفت: بانک کشاورزی 31 درصد سهام آذرآب را دارد که سهامدار عمده است و 11 درصد نیز مربوط به فردی حقیقی است، اما عمده سهام بر عهده بانک کشاورزی است و تصمیمات را در مورد شرکت بانک کشاورزی می‌گیرد و بیشترین سهام بلوکی را دارد، بنابر این در حال حاضر به توافق رسیدند که بانک کشاورزی نقدینگی مورد نیاز را تأمین کند.

وی در مورد وثایق برای تأمین 15 میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز آذرآب گفت: در جلسه ستاد تسهیل اعضای جلسه به توافق رسیدند که بخشی از وثایقی که آذرآب نزد سازمان تأمین اجتماعی به ودیعه گذاشته است، سازمان تأمین اجتماعی وثیقه مازاد بر طلب خود را از آذرآب آزاد کند و این وثایق در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد که بتواند 15 میلیارد تومان نقدینگی را برای پرداخت حقوق کارگران پرداخت کند.

وی در مورد اینکه آیا با این وثایق سهام بانک کشاورزی در آذرآب از 31 درصد بیشتر نمی‌شود گفت:‌ وثایق مربوط به خود شرکت آذرآب است که به عنوان ضمانت قرار می‌گیرد و سهام بانک کشاورزی همان 31 درصد است که امیدواریم با واگذاری این سهام به مپنا مشکل شرکت حل شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه آیا با دریافت وام مشکل شرکت حل می‌شود یا باید سفارش کار و تقاضا به وجود آید گفت:‌ آذرآب به اصطلاح یک صنعت، صنعت‌ساز است که واحدهای بزرگ صنعتی ایجاد می‌کند و واحدهای موجود را اصلاح زیرساختی می‌کند و اتفاقا در شرایط فعلی کشور نیاز به صنعت آذرآب بیش از گذشته است که هم ظرفیت‌های جدید ایجاد کند و هم تعمیرات واحدهای موجود و هم اصلاح ساختار بنگاه‌های بزرگ صنعتی را انجام دهد و ان‌شاءالله مشکل این شرکت حل خواهد شد.

وی همچنین در مورد میزان طلب کارگران از آذرآب گفت: کارگران دو و نیم ماه حقوق از شرکت آذرآب طلب دارند که البته یک ماه حقوق عقب‌مانده از سالیان قبل باقی مانده بود و بانک کشاورزی پذیرفت که منابع مورد نیاز را تأمین کند و حقوق کارگران به زودی پرداخت شود.

شاکرمی در مورد اینکه با وجود تعهد بانک کشاورزی منابع مورد نظر تأمین نشده است گفت: سقف دو هفته‌ای برای تأمین مبلغ مورد نیاز شرکت آذرآب تعیین شده که بانک کشاورزی موظف است ظرف این مدت تأمین منابع کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد جلسات شورای عالی کار گفت: جلسات این شورا برگزار می‌شود اما هنوز بحث دستمزد کارگران در دستور کار شورا قرار ندارد البته در کمیته‌های تخصصی بحث دستمزد کارگران بررسی می‌شود، اما فعلا برای تعیین دستمزد در شورای عالی کار مباحث زود است که مطرح شود.



افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#