آمریکا ۹ فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرد/ بیانیه کاخ سفید در خصوص ۱۳ آبان

دوشنبه ، ۱۳ آبان ۱۳۹۸-۲۲:۲۲
#

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد نام ۹ فرد و یک نهاد را به فهرست تحریمی این کشور علیه ایران اضافه کرده است. 
بر اساس آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی آقایان «محمد باقری»، «حسین دهقان»، «حجت‌الاسلام و والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد حادل»، «وحید حقانیان»، «حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای»، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، «غلامعلی رشید»، «علی‌اکبر ولایتی» افرادی هستند که به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه شده‌اند.
خزانه‌داری آمریکا همچنین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

در تحولی دیگر، امروز به مناسبت ۱۳ آبان کاخ سفید، بیانیه ای خصمانه روی وب سایت رسمی خود قرار داد و با اشاره به گذشت چهل سال از زمان تسخیر سفارت سابق آمریکا در تهران ادعاهای واهی خود علیه ایران را تکرار و اعلام کرد: تا زمانی‌که ایران رفتارهای خصمانه خود را تغییر ندهد، ما به اعمال تحریم علیه این کشور ادامه می‌دهیم.
در ادامه این بیانیه ادعا شده است: آمریکا به دنبال صلح است و از مردم ایران حمایت می‌کند. اکنون زمان آن است که ایران نیز همین کار را انجام دهد.
آمریکا که در طول بیش از چهل سال گذشته همواره دست از سیاست‌های خصمانه خود برنداشته است، در حالی از حمایت از مردم ایران صحبت می‌کند که تحریم‌های این کشور به‌طور مستقیم زندگی ایرانیان را هدف قرار می‌دهد اما واشنگتن ادعا می‌کند که حامی مردم است.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#