افزایش ۶۰ درصدی قیمت محصولات صنعتی

چهارشنبه ، ۱۵ آبان ۱۳۹۸-۱۰:۲۲
#

تولیدکنندگان صنعتی در تابستان امسال نسبت به همین دوره در سال قبل حدود ۶۰ درصد بیشتر بابت فروش محصولات خود دریافتی داشته‌اند.

به گزارش لایودیتا به نقل از ایسنا، بررسی وضعیت تغییر قیمت‌ها در بخش صنعت در بین آمار مرکز آمار ایران در تابستان امسال، از این حکایت دارد که تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) به ۰.۲ درصد رسیده که ١٣.٥ درصد کاهش دارد.

این در حالی است که در میان بخش های مختلف صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به تولید زغال سنگ و پالایشگاه‌های نفت با ٤.٢- درصد و بیشترین آن مربوط به تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم-تریلربا ١٤.٥ درصد است.

کاهش ۲۸ درصدی تورم نقطه به نقطه در بخش صنعت 

همچنین تورم نقطه به نقطه قیمتی در بخش صنعت ۶۰.۵ درصد گزارش شده که نشان از کاهش ۲۸ درصدی آن نسبت به بهار ۱۳۹۸ دارد.

بر این اساس میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، ٦٠.٥ درصد افزایش دارد.

در بخش‌های مختلف صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به تولید فلزات اساسی با ٢١.٢ درصد و بیشترین آن مربوط تولید ماشین‌آلات اداری و محاسباتی با ١١٩.٨ درصد است.

کمترین تورم به تولید پوشاک رسید

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٨ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 77 درصد رسید که نسبت به  بهار  ٠.٢ درصد کاهش ندارد.

بین مختلف صنعتی ، کمترین تورم سالانه مربوط به تولید پوشاک، عمل آوردن و رنگ کردن پوست خزدار  با ٤٤.٥ درصد و بیشترین آن مربوط به تولید کاغذ و محصولات کاغذی با ١٠٨.٧ درصد است.

انتهای پیام


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#