همتی: شاهد منطقی‌تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود

چهارشنبه ، ۱۵ آبان ۱۳۹۸-۲۰:۲۳
#

عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در صفحه مجازی خود با تاکید بر سیاست های ارزی بانک مرکزی نوشت: قبلاً تأکید کردم، به علت سیاست های ارزی بانک مرکزی و نقش صادرکنندگان غیرنفتی در تأمین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و نیز مدیریت و راهبری بانک مرکزی برای کنترل بازار اسکناس و ارز شاهد تأمین روانتر نیازهای وارداتی و منطقی تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

وی افزود: البته این نکته را هم بارها تأکید کرده ام که در شرایط تحریمی برخی عوامل سیاسی نیز در مقاطعی تأثیر حداقلی در نوسانات ارزی دارند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی، هر کدام تا حدودی می توانند بازار ارز را متأثر سازند. با اطلاع و شناختی که از توانایی ها و امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم، ثبات نسبی بازار ارز  ادامه خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه پیام خود آورده است: بانک مرکزی تلاش کرده است به طور مرتب با نرخ مناسب بازار از طریق صرافی های منتخب، امکان لازم برای پاسخگویی به عرضه ارزهای خانگی و صادراتی فراهم آورد. خرید خالص روزانه میلیون ها یورو ارز عرضه شده خانواده ها و فعالین اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست است.

همتی همچنین خاطرنشان کرد: ضمناً آنچه تاکنون در خصوص تقویت ارزش پول ملی گفته ام، صرفاً در مورد تأثیر مقاومت مردم و عملکرد یک سال اخیر در برابر فشار حداکثری بوده و به هیچ وجه نافی آنچه تحریم های ظالمانه بر ارزش پول ملی و سطح قیمت ها و فشار بر اقشار آسیب پذیر آورد، نیست.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#