رئیس سازمان بورس: ریسک بازار سرمایه کمتر از سایر بازارهاست

جمعه ، ۲۷ دی ۱۳۹۸-۱۰:۱۷
#

رئیس سازمان بورس با بیان این که ریسک بازار سرمایه کمتر از سایر بازارهاست افزود: یک درصد از شرکت‌های بورسی از افشای اطلاعات خود خودداری می‌کنند که به دادگاه معرفی خواهند شد.

به گزارش لایودیتا به نقل از تسنیم، شاپور محمدی، که در سومین همایش حکمرانی و سیاست گذاری عمومی سخن می‌گفت، اظهار داشت: 11 میلیون نفر در ایران کد بورسی دارند که در جمعیت 80 میلیون نفری و در مقایسه با 25 میلیون سهامدار هندی در جمعیت یک میلیارد نفری آن تناسب بالایی است.

وی افزود: ریسک بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌ها کمتر است. اگر نرخ دلار، ملک، خودرو و سکه تغییر کند سفره مردم تنگ‌تر می شود و به بودجه خانوار فشار می‌آید، اما بازار سهام مایحتاج مردم را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

رئیس سازمان بورس گفت: پیچیده‌ترین معادلات دیفرانسیل در بازار سرمایه رخ می‌دهد، حتی کسانی که قدرت تحلیل بازار دارند نیز باید یونیت‌های صندوق‌های بازار سرمایه را خریداری کنند چرا که این اقدام حاشیه امنی برای سهامدار ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: سهامداران حرفه‌ای نیز مرتبا باید سبد خود را موازنه و مدام اوراق خریداری کنند.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: کسی که ملک خود را بفروشد و وارد بازار سرمایه شود تا ظرف دو ماه به سود برسد، اقدام نادرستی انجام داده است.

محمدی ادامه داد: یک درصد از شرکت‌های بورسی از افشای اطلاعات خود خودداری می‌کنند که به دادگاه معرفی خواهند شد.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#