رشد ۴۰۰ درصدی شاخص بورس طی ۳ سال

شنبه ، ۲۸ دی ۱۳۹۸-۱۱:۰۷
#

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از رشد ۴۰۰ برابری شاخص بورس طی سه سال خبر داد.

احمد سحرخیز در دومین مسابقات معاملات الگوریتمی بازار سرمایه که امروز با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه برگزار شد، با تاکید بر این‌که بازار سرمایه طی سال‌های گذشته از نظر حجم و تعداد معاملات و غیره رشد چشمگیری داشته است، اظهار کرد: شاخص بورس طی سه سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته است به طوری که تعداد معاملات در دی‌ماه سال ۱۳۹۵ حدود ۵۰۰۰ و در دی‌ماه سال جاری ۵۰۰ هزار بوده است.

وی با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات گفت: همه عملیاتی که در بازار سرمایه انجام می‌شود از جمله سفارشی که سرمایه‌گذار برای کارگزار انجام می‌دهد و غیره مکانیکی است به جز یک قسمت. در واقع قسمتی که مردم پشت سیستم می‌نشینند و آمار معاملات و قیمت سهم را بررسی و تحلیل می‌کنند و بعد تصمیم‌گیری غیرسیستمی و ارسال سفارش می‌کنند الکتریکی نبود که در حال حاضر با معاملات الگوریتمی همه این فرآیند الکتریکی خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با تاکید بر این‌که معاملات الگوریتمی برای سهامدار و سرمایه‌گذار سودآور است، توضیح داد: از این طریق سرمایه‌گذاران می‌توانند مدیریت ریسک کرده و از تصمیمات احساسی و هیجانی جلوگیری کنند.

راه‌اندازی معاملات فروش تعهدی

وی از راه‌اندازی معاملات فروش تعهدی خبر داد و گفت: زمانی که معاملات از طریق روش‌های الگوریتمی صورت می‌گیرد تا زمانی که برای سهمی رشد قیمت پیش‌بینی می‌شود همه سود می‌کنند و زمانی که کاهش قیمت پیش‌بینی می‌شود جلوی ضرر را می‌گیرد. زمانی که معاملات فروش تعهدی راه‌اندازی شود همه معاملات با معاملات الگوریتمی آمیخته می‌شود و اگر معاملات الگوریتمی کاهش قیمت را پیش‌بینی کند سودآوری هم خواهد داشت.



افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#