دریافت مالیات از سود سپرده بانکی و سهام منتفی شد

یکشنبه ، ۶ بهمن ۱۳۹۸-۱۴:۰۰
#

معاون وزیر اقتصاد منتفی شدن مالیات از سود سپرده بانکی و سهام را تایید کرد و گفت: قرار نیست از این دو محل مالیاتی دریافت شود.

به گزارش لایودیتا به نقل از تسنیم ، محمدعلی دهقان دهنوی در مصاحبه با رادیو درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اعلام قبلی دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی و سهام گفت: اخیرا" پیش‌نویس لایحه‌‌ای تهیه شده که نیاز طی مراحل طولانی و بررسی در دولت و مجلس دارد و قطعاً با تغییراتی همراه خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این میان پیش بینی شده تا بعد از تصویب مجلس ، فرصتی هم برای اجرا باشد تا نگرانی فعالان اقتصادی برطرف شود . بنابراین ممکن است بین اجرا و دریافت مالیات دو تا سه سال فاصله باشد. برهمین اساس و با هدف جلوگیری از تبعات منفی اثر مفاد لایحه بر بخش های مختلف ، تصمیم گرفته شده پیش‌نویس لایحه با حضور صاحب نظران و کارشناسان، نمایندگان  مجلس و ... چکش‌کاری شود .

این مقام مسئول افزود: مالیات بر سود سپرده بانکی و سهام در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم لحاظ نشده و قرار نیست از این دو محل مالیاتی دریافت شود. اطلاعات مربوط به سود سپرده‌های بانکی و سهام در اختیار بانک ها و سازمان بورس بوده و طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم دقیقاً سازمان امور رمالیاتی می تواند هر اطلاعات لازمی را را دریافت کند.

دهقان با اشاره به اینکه در پیش نویس لایحه مواردی چون مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی املاک مطرح شده، توضیح داد : نکته مهم مالیات بر مجموع درآمد، ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه بوده و افرادی که دارای درآمد بیشتر هستند باید مالیات بیشتری بدهند.



افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#