آغاز عرضه دو محصول جدید در بورس انرژی از هفته آینده

دوشنبه ، ۷ بهمن ۱۳۹۸-۱۱:۵۲
#

سید علی حسینی امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دو محصول پروپیلن و کالای نرمال هگزان، تولید شده از سوی پالایش نفت (ره) شازند با مشاوره پذیرش شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران در جلسه کمیته عرضه بورس انرژی ایران موردپذیرش قرار گرفته و اطلاعیه آنها بر روی سایت بورس انرژی ایران منتشر شد.

وی با ابراز امیدواری از نخستین عرضه این دو محصول در هفته پیش رو گفت: حجم تعهد عرضه کالاهای نرمال هگزان و پروپیلن در بورس انرژی برابر با ۸۰ درصد تولید سالانه و به ترتیب به میزان ۴۰ هزار تن و ۶۰ هزار تن در سال بوده که با تناوب عرضه ماهانه در تابلو سایر حامل‌های انرژی بازار فیزیکی در کنار کالای هگزان پالایش نفت کرمانشاه و بندر امام و کالای پروپیلن پالایش نفت آبادان اضافه می‌شوند.

این مقام مسوول با بیان اینکه محصول نرمال هگزان در حال حاضر وارداتی است، یاد آور شد: با توجه به تلاش مجموعه مدیریتی شرکت پالایش نفت شازند جهت ارایه محصول مذکور در بورس، نیاز کشور از طریق منابع داخلی مرتفع خواهد شد.

سخنگوی بورس انرژی ایران تصریح کرد: کالای نرمال هگزان در و صنایع روغن کشی از دانه های روغنی به عنوان نوعی حلال مورد استفاده قرار می‌گیرد و کالای پروپیلن به طور عمومی به عنوان خوراک مجتمع‌های مصرف می‌شود.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#