خیز بازار سرمایه برای دستیابی به شاخص ۴۶۰ هزار واحدی

چهارشنبه ، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸-۱۷:۴۰
#

معاملات امروز در بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار بر خلاف روز دوشنبه که روندی نزولی را در پیش گرفته بود باز هم صعودی شد و ۱۱ هزار و ۹۲۷ واحد رشد کرد.

با صعود بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص، شاخص کل بورس به رقم ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد رسید و شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۶۰۳ واحد صعود رقم ۱۴۸ هزار و ۹۳۰ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران بورس ۷۲۵ هزار معامله انجام دادند که ۳۷ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال تومان ارزش داشت که نسبت به روز دوشنبه کاهشی بود.

معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران، پتروشیمی پارس، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری غدیر و بانک ملت نمادهایی بودند که نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس گذاشتند و بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران، سایپاف ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیست نمادهای پربیننده امروز بازار را تشکیل دادند.

در چهار روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس ۱۳ هزار و ۱۸۵ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز سه شنبه (۱۶ بهمن ماه) با عدد ۴۴۵ هزار و ۸۹۴ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۳ بهمن ماه) به عدد ۴۵۹ هزار و ۷۹ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۵۴۰ هزار و ۳۲۴ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۵۵۵ هزار و ۷۳۴ واحد رسید و افزایش ۱۵ هزار و ۴۱۰ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۱۴۶ هزار و ۵۷۱ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۱۴۸ هزار و ۹۳۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۹۷ هزار و ۷۶۵ واحد به عدد ۹۹ هزار و ۳۲۶ واحد رسید.

در چهار روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، ایران خودرو و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت بانک ها، شیمیایی، فلزات اساسی، خودرویی‌ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته، مواد دارویی، چند رشته ای صنعتی، انبوه سازی، رایانه، کانی‌های فلزی، سیمان، کانی‌های غیرفلزی، تامین آب، برق و گاز با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

 هفته‌ گذشته بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، سرمایه‌گذاری‌ها، شیمیایی، کانی های فلزی، حمل و نقل، فرآورده های نفتی، سیمان، آهک و گچ، مواد دارویی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی و دارویی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین خودرو و قطعات، بانک ها و موسسات اعتباری، شیمیایی، فلزات اساسی، کانه های فلزی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سرمایه گذاری ها، فرآورده های نفتی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، دارویی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، واسطه گری‌های مالی و پولی، انبوه سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، عرضه برق، گاز، بخار، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی، کانی‌های غیرفلزی، محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#