رشد اقتصادی سنگاپور افت کرد/ شدیدترین افت ۶ساله رشد اقتصادی ژاپن

دوشنبه ، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸-۱۶:۴۶
#

به گزارش  سی‌ان‌بی‌سی، وزارت تجارت و صنعت سنگاپور با در نظر گرفتن تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور، چشم‌انداز رشد اقتصادی خود را کاهش داد.

این وزارتخانه در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصادی این کشور در بازه منفی ۰.۵ درصد تا مثبت ۱.۵ درصد تغییر کند. این در حالی بود که در پیش‌بینی قبلی اعلام شده بود بازه تغییرات رشد اقتصادی در ۲۰۲۰ بین ۰.۵ درصد تا ۲.۵ درصد خواهد بود.

سنگاپور بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را گزارش داده است که رقم آن تا عصر یکشنبه به ۷۵ نفر رسیده است.

اقتصاد سنگاپور در ۳ ماهه چهارم ۱ درصد رشد کرد و رشد سالانه آن برای کل ۲۰۱۹ هم به ۰.۷ درصد رسید.

اقتصاد ژاپن هم در ۳ ماهه منتهی به دسامبر با بدترین افت خود در ۶ سال اخیر روبرو شد و حالا شیوع ویروس کرونا چشم‌انداز آینده آن را مبهم کرده است.

افت شدید سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه منتهی به دسامبر در حالی گزارش شد که نگرانی‌ها در مورد ضعف اقتصاد آن در ۳ ماهه جاری تحت تأثیر ویروس کرونا به اوج خود رسیده است. ویروس کرونا به شدت تولید و توریسم ژاپن را تحت تأثیر قرار داده است و وحشت از این وجود دارد که اقتصاد ژاپن را به رکود بکشاند.

تولید ناخالص داخلی ژاپن در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۹ با سقوط ۶.۳ درصدی مواجه شد. این در حالی بود که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند میزان این افت ۳.۷ درصد باشد. این اولین افت اقتصاد ژاپن در ۵ سه ماهه گذشته است.

مهر


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#