مصوبه تمدید ترخیص خودروهای وارداتی ابلاغ شد+سند

چهارشنبه ، ۳۰ بهمن ۱۳۹۸-۱۲:۱۰
#

هیئت دولت روز گذشته مصوبه تمدید ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک مانده را ابلاغ کرد.

به گزارش لایودیتا به نقل از تسنیم،  هیئت وزیران در جلسه 16 بهمن 1398 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با تمدید مهلت ترخیص خودروهای موضوع تصویب‌نامه مورخ 16 دی 1397 مشتمل بر خودروهای سواری دارای قبض اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی و نیز خودروهای با ارزش بیش از 40 هزار دلار و پرداخت 40 واحد درصد سود بازرگانی، به مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه موافقت کرد.

بر این اساس، ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی امکان‌پذیر نبوده و مشمول مقررات این تصویب نامه نمی‌شود.

گفتنی است، خودروهای سواری مربوط به جانبازان موضوع تصویب‌نامه مورخ 7 بهمن 1387 که تا قبل از صدور مصوبه مورخ 23 شهریور 1393 با ثبت سفارش وارد کشور شده اند، از حکم بند فوق مستثنی هستند.

افزون بر این، ترخیص خودروهای سواری، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور 2500 سی سی که تا تاریخ 31 مرداد 1397 برای آن‌ها از سوی سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-صنعتی قبض انبار صادر شده است با رعایت مقررات مناطق مذکور و سایر قوانین موجود، برای شماره‌گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق، مجاز است.

همچنین، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضائی که حکم قطعی برائت برای آن‌ها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر می‌شود، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و با رعایت سایر مقررات، ترخیص آن‌ها بلامانع است.

واردات خودرو ,

به گزارش تسنیم، خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران روز گذشته گفته بود، روند ترخیص خودروهای وارداتی با مصوبه جدید هیأت دولت آغاز شده، اما متأسفانه در بسیاری از موارد از جمله لوازم  بهداشتی و سایر اقلام، هنوز هم رسوب کالا در گمرکات وجود دارد.

انتهای پیام/


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#