تولید ۳۰ کالای صنعتی و معدنی رشد یافت

پنجشنبه ، ۱ اسفند ۱۳۹۸-۰۹:۵۴
#

 معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: بررسی از بین ۴۲ محصول منتخب، اصلی صنعتی و معدنی که بیشترین سهم را در این بخش دارند، نشان می دهد که در ۱۰ ماهه امسال ۳۰ محصول رشد تولید داشتند.

به گزارش لایودیتا به نقل از ایرنا، «سعید زرندی» گفت: فولاد خام ( میانی) با ۲۰ میلیون تن، ۶.۸ درصد، سیمان با ۵۱.۲ میلیون تن، ۱۲.۲ درصد، کاتد مس با ۲۰۷.۸ هزار تن، ۳.۱ درصد، لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی) بادو میلیونو ۱۴۹.۷ هزار دستگاه، ۷.۸ درصد و محصولات با ۴۵.۸ میلیون تن، ۱.۹ درصد رشد تولید را ثبت کردند.

وی افزود: امسال در مدت یاد شده ۱۲ محصول کاهش تولید داشتند که روند کاهشی تولید این محصولات نسبت به ۹ ماهه امسال بهبود یافته است.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: تولید انواع خودرو سواری با ۶۱۲ هزار دستگاه ۱۸.۸ درصد کاهش داشت، اما روند تولید خودرو در دوماهه گذشته سرعت خوبی گرفته و تلاش ها این است که تا پایان سال روند کاهش تولید خودرو متوقف شود.

زرندی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد در ۱۰ ماهه ۹۸ تعداد پنج هزار و ۲۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۴۴.۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۱ هزار و ۲۴۴ نفر صادره شده است.

به گفته وی، مجوزهای صنفی صادر شده به ۳۳۹.۴ هزار فقره رسید و افزود: بخش معدن در مدت این گزارش شاهد صدور تعداد ۵۰۴ فقره پروانه اکتشاف، ۲۸۹ فقره گواهی کشف و ۳۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری بود.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#