جهش سهام آسیایی با تداوم مشوق‌های مالی/ رشد سهام اروپا با کند شدن شیوع در ایتالیا

سه شنبه ، ۵ فروردین ۱۳۹۹-۱۵:۰۱
#

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، به دنبال افزایش مداوم اقدامات تشویقی بانک‌های مرکزی برای تقویت بازارهای مالی، صبح روز سه‌شنبه سهام آسیا با جهش بزرگی روبرو شدند و و در ادامه سایر بازارهای سهام جهان نیز با جهش مواجه شدند. دوشنبه شب فدرال‌رزرو اعلام کرد تا آرام شدن بازارهای مالی بدون وقفه به خرید اوراق ادامه خواهد داد.

همچنین قبلاً اعلام شده بود که بانک مرکزی آمریکا اوراق قرضه خزانه‌داری و اوراق مسکن بانکی را خریداری خواهد کرد، اما دیشب اعلام شد اوراق مسکن با پشتوانه شرکت‌های املاک خصوصی هم خریداری خواهد شد.


آسیا

نیکی ژاپن ۷.۱۳ درصد جهش کرد. سهام دو شرکت بزرگ ژاپن فست رتیلینگ و گروه سافت‌بانک به ترتیب ۱۳.۷۹ درصد و ۱۸.۹۵ درصد جهش کردند. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۲.۳۴ درصد جهش کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با جهش بلند ۴.۴ درصدی روبرو شد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۴.۱۷ درصد جهش کرد و کوسپی کره‌جنوبی با جهش بزرگ ۸.۶۰ درصدی روبرو شد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۴.۷۸ درصد جهش کرد.

اروپا

همچنین پس از این که برای دومین روز متوالی تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ایتالیا کاهش یافت، شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰ با یک جهش ۴.۰۹ درصدی روبرو شد. داکس آلمان ۵.۰۵ درصد جهش کرد، کاک فرانسه ۴.۱۷ درصد بالا آمد و فوتسی انگلیس ۳.۵۹ درصد به ارزش خود افزود. سهام ایتالیا تحت شاخص فوتسی میلان ۵.۵۵ درصد جهش کردند.


افق متال
کانال تلگرام لایودیتا

سایر خبرها

#